Czas na lubelskie marki

Jak przekonują eksperci, do najważniejszych elementów sukcesu butików w branży odzieżowej należą – klimat i miejsce, rozpoznanie potrzeb klientów, odpowiedni dobór asortymentu i utrzymywanie stałych relacji z klientami. Wszystkie te elementy budują tzw. niepowtarzalność miejsca. Odpowiednia strategia prowadzenia nawet małego sklepu odzieżowego może przynieść duże efekty. – Nasze społeczeństwo zmienia się. Klient jest bardziej świadomy swoich potrzeb, poszukuje sprofilowanych dla siebie produktów i miejsc. To świetny czas na polskie marki i lokalne produkty. To doskonały czas dla unikalnych małych sklepów, które zaoferują klientowi miks produktów, jakich potrzebuje, udowodnią swoją niepowtarzalność, zbudują relacje z klientami, wykorzystają nowe media do promocji i informowania o ofercie – przekonuje Anna Gołębicka, doradca zarządu ds. strategii i marketingu marki Gatta, ekspert centrum im. Adama Smitha.
Prelegenci udowadniali też, że mimo stabilności branży odzieżowej, którą od lat można zaobserwować, konieczne jest stałe analizowanie rynku i tworzenie – a w przypadku sklepów odzieżowych – wybieranie takich produktów, które odpowiadają na potrzeby klientów, biorąc pod uwagę aspekt modowy, ale też zmiany społeczne, które należy uwzględnić w strategii firmy. Reagowanie na nie jest szczególnie ważne dla branży odzieżowej. Jeśli odpowiednio wcześnie właściciel sklepu rozpozna oczekiwania konsumenta i wybierze z oferty produkt odpowiadający na jego potrzeby, zyska dzięki temu przewagę konkurencyjną i zagwarantuje rozwój firmie. – Naszym zadaniem podczas spotkania było wprowadzanie naszego partnera biznesowego w świat sprzedaży, a także mody. Dlatego nasza marka chętnie zaangażowała się w ten projekt i podzieliła się swoją wiedzą na temat trendów na sezon jesień-zima 2016 – wyjaśnia Agnieszka Dębska, Product Manager marki GATTA.
Było to już drugie takie spotkanie, organizowane dla lokalnych firm z regionu lubelskiego. Ze względu na duże zainteresowanie i wysoką frekwencję uczestników w planach są kolejne spotkania. Dodajmy, że Gatta wspiera merytorycznie małe sklepy odzieżowe i bieliźniarskie. Firma jest polskim liderem w produkcji wyrobów pończoszniczych . Z kolei Wola to marka z ponad 70-letnią historią w produkcji rajstop i skarpet.

ROR, fot. JS

Komentarze