Fiat 500 X 2,0 140 KM

Świetny napęd, superzawieszenie, nowoczesny, przyciągający oko wygląd i napęd na wszystkie koła – to atrybuty charakteryzujące
idealny samochód sportowo-rekreacyjny. Z powodzeniem wymagania te spełnia Fiat 500 X, jeden z najlepszych modeli włoskiego koncernu, jakim dane nam było jeździć.

Nadwozie i wnętrze

Połączenie Fiata z amerykańskim Chryslerem wyszło Włochom na dobre. Świetnie widać to na przykładzie modelu 500 X, który łączy w sobie wszystkie cechy idealnego auta sportowo-użytkowego. Oprócz tego, że świetnie wygląda, i to zarówno na zewnątrz, jak i w środku, to jeszcze fantastycznie się nim jeździ. Tym modelem Włosi udowadniają, że można stworzyć crossovera, który poradzi sobie zarówno na szosach i bulwarach, ale i nie będzie zostawał w przysłowiowym tyle poza utwardzonymi szlakami. O jego terenowych możliwościach świadczą krótkie zwisy, podcięty przedni zderzak i plastikowe osłony biegnące dookoła dolnej części nadwozia. Wyżej jest już stylowo – chromowane klamki, takież obwódki wszystkich lamp, przyciemniany tylne szyby i spory spojler na dachu przypominają, że Włosi mają zmysł estetyczny. Podobnie jest w środku. Obszyte brązową skórą fotele i boczki drzwi prezentują się znakomicie. Deska rozdzielcza jest ładnie zaprojektowana i stworzono ją z niezłych materiałów, więc kierowca i pasażerowie czasu spędzonego w tym wnętrzu z pewnością nie zaliczą do straconego.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską naszej testówki pracował silnik 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM połączony z automatycznym, dziewięciostopniowym napędem. Ta skrzynia biegów oferuje świetne przyspieszenie oraz płynne dostarczanie mocy. Kontrolowany elektronicznie, nowy dziewięciostopniowy, automatyczny napęd ma możliwość przejścia do trybu manualno- sekwencyjnego. Jego cechą szczególną przy napędzie 4×4 jest zastosowanie systemu odłączania osi tylnej, który umożliwia zredukowanie strat energii, kiedy nie jest konieczne wykorzystanie trybu 4×4, gwarantując w ten sposób większą oszczędność spalania.

Zawieszenie i komfort jazdy

Fiat 500 X jeździ dokładnie tak, jak wygląda, czyli świetnie. Nastawy zawieszenia są tak dobrane, by dawać pasażerom maksimum komfortu, przy jednoczesnym zachowaniu pewności prowadzenia. Na asfalcie Fiat zachowuje się więc jak zwykły kompakt, a swoje niemałe możliwości prezentuje dopiero poza utwardzonymi szlakami. Świetnie tłumi nierówności, a przy odrobinie fantazji ze strony kierowcy i sprzyjającej trasie można nim pojechać w rajdowym stylu.

Wyposażenie i cena

Fiat 500X jest dostępny w trzech wersjach miejskich oraz dwóch wersjach wyposażenia w stylistyce „Off-Road Look”. Cennik otwiera wersja Pop wyposażona w benzynowy silnik 1,6 E-Torq o mocy 110 KM połączony z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. Cena samochodu wynosi 59 900 zł brutto, a w wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. sześć poduszek powietrznych, czy zaawansowane systemy elektroniczne. Właściciel wersji POP ma też do dyspozycji centralny zamek z pilotem w kluczyku, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektryczny hamulec postojowy, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane, elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy i czujniki zapięcia pasów przednich i tylnych.

Komentarze