Honda Jazz 1,3 102 KM

Dla nas Honda Jazz to najlepszy samochód segmentu „B”, którym jedzie się podobnie, o ile nie lepiej, niż nie jednym kompaktem. Samochodem można przewieźć całą rodzinę i jeszcze trochę bagażu, bo jest zaskakująco pojemny i przestronny. Dłuższa trasa na pewno nie będzie udręką.

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie małej Hondy jest bardzo ładne i auto przyciąga wzrok. To zasługa charakterystycznego przodu, przetłoczeń na drzwiach i ładnych alufeg. W środku kierowca i komplet pasażerów mają naprawdę dużą ilość miejsca. Wnętrze jest bardzo przestronne, a wrażenie przestrzeni potęgują duże powierzchnie okien, dzięki którym mamy świetną widoczność do przodu i na boki, choć już w cofaniu przeszkadzają szerokie tylne słupki i mała szyba. Wykończenie wnętrza jest typowe dla Hondy – wszystko znajduje się na swoim miejscu, deskę zbudowano z wysokiej jakości materiałów, a przełączniki znajdują się w intuicyjnych miejscach. Jazzem mogą podróżować spokojnie cztery dorosłe osoby. Jeżeli chcemy przewieźć spory bagaż, pomoże nam w tym kanapa, której oparcie po złożeniu zmienia się w płaską podłogę bagażnika. Honda oferuje nam również system składania tylnej kanapy, po złożeniu której możemy przewieźć całkiem duże przedmioty.

Silnik i skrzynia biegów

Hondę Jazz napędza benzynowa jednostka o pojemności 1,3 litra, do której można skonfigurować skrzynię tradycyjną lub bezstopniową przekładnię CVT. My mieliśmy do dyspozycji „manuala”, który w połączeniu ze 102-konnym silnikiem całkiem sprawnie radzi sobie z tym autem. Oczywiście nie jest to demon prędkości, bo do setki rozpędza się w nieco ponad 11 s i może jechać z maksymalną prędkością 190 km/h, ale takie parametry zespołu napędowego są całkowicie wystarczające do bezstresowej jazdy. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Jazz powinien zadowolić się ok. 5 litrami benzyny na każde 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Zawieszenie Jazza to jedna z jego najmocniejszych stron. Jest ono bardzo sprężyste i nie przesadnie twarde, co pozwala nam na bardzo dynamiczną i bezpieczną jazdę po zakrętach. Samochód jest bardzo precyzyjny w prowadzeniu i daje kierowcy sporo radości podczas jazdy.

Wyposażenie i cena

Honda Jazz „w podstawie” kosztuje 56 900 zł. Wersja testowa to jeszcze większy wydatek – trzeba na nią wydać 66 800 zł. To dużo, ale zwróćmy uwagę na to, że jest naprawdę bardzo dobrze wykonana i wyposażona. Na jej pokładzie znajdziemy m.in. duży centralny wyświetlacz ze wszystkimi funkcjami, klimatyzację, wspomaganie parkowania, podgrzewane przednie fotele czy antenę w kształcie płetwy rekina.

Komentarze