Hyundai i20 Active 1,0 120 KM

Ma obszerne i bardzo przyjemne wnętrze, dobrze sprawuje się zarówno w mieście jak i na trasie, jest wygodny, szybki i bardzo ładny. Mowa o Hyundaiu i20, który teraz został wyposażony w malutki silnik o pojemności 1 litra. Co ciekawe, jednostka ta w naszej ocenie jest jedną z najlepszych wśród coraz popularniejszych trzycylindrowców.

Nadwozie i wnętrze

Hyundai i20 to jedno z najlepszych aut segmentu B. Nie tylko dobrze wygląda, ale ma obszerne i świetnie wykończone wnętrze. Z zewnątrz koreański samochód prezentuje się świetnie. Ma wielkie, „przymrużone” reflektory i czarną atrapę w kształcie odwróconego trapezu, przez co przód samochodu nabiera agresywności. Bardzo ciekawym zabiegiem stylistycznym jest ukrycie słupków B i C pod czarnym, matowym lakierem, przez co patrząc z daleka na to auto wygląda ono jakby było ich zupełnie pozbawione. Całości dopełniają zdecydowanie poprowadzone przetłoczenia na drzwiach i masce, ładne koła i spojler na dachu. Wersja testowa – Active – jest dodatkowo wyposażona w pakiet „terenowy”. Ma podniesione o 2 cm zawieszenie, a także nakładki na nadkolach i dole nadwozia, srebrną klapkę wlewu paliwa oraz przeprojektowane zderzaki, które nie tylko fajnie wyglądają, ale też chronią lakier podczas jazdy po np. szutrowych nawierzchniach. Kapitalną formę ma również wnętrze małego Hyundaia. Jest spójne, przemyślane, kapitalnie wręcz spasowane, a jednocześnie ergonomiczne. Deska rozdzielcza składa się z dwóch części. W górnej znajdziemy kratki nawiewu i panel systemu audio, zaś na dole sterowanie klimatyzacją oraz porty USB, AUX i podwójne zapalniczki, więc nie będzie problemu z ładowaniem telefonów. Na słowa uznania zasługuje też klasyczna, trójramienna kierownica z grubym, obszytym skórą wieńcem. Za nią patrzymy na dwie, klasyczne tarcze prędkościomierza i obrotomierza podświetlone, jak to w Hyundaiu bywa, na niebiesko. Bezsprzeczną zaletą i20 jest też duża przestrzeń wygospodarowana nie tylko dla pasażerów przednich foteli, ale i dla tych podróżujących na tylnej kanapie oraz duży (jak na segment B) bagażnik o pojemności 326 litrów.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską Hyundaia i20 zamontowano trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM, który generuje moment obrotowy sięgający 172 Nm już przy 1500 obr./min. Dzięki niewielkiej pojemności silnika i 6-stopniowej ręcznej skrzyni biegów średnie zużycie paliwa w Hyundaiu i20 wynosi ok. 6 litrów, co przy naprawdę fajnych osiągach jest wynikiem bardzo dobrym. Jedyną niedogodnością tej jednostki jest dźwięk przypominający nieco kosiarkę ogrodową, ale przy fenomenalnej elastyczności i dobrym przyspieszeniu szybko się do niego przyzwyczajamy.

Zawieszenie i komfort jazdy

W Hyundaiu i20 Active zwiększono prześwit (o 20 mm) i gabaryty. Dzięki temu auto nie stało się terenówką, ale podjazdy pod krawężniki, czy pokonywanie studzienek kanalizacyjnych nie stanowi problemu. Samochód dobrze się prowadzi, kabina jest dobrze wyciszona, fotele są wygodne, a do tego mamy podgrzewaną kierownicę i przednie siedziska.

Wyposażenie i cena

Hyundai i20 Active kosztuje od 56900 zł. Wersja testowa to wydatek powyżej 70 tys. To koszt najmocniejszego silnika 1,0, ale i dodatków takich jak 16-calowe felgi, klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, tempomat i regulowane fotele.

News will be here