Lublin przyciąga hotelarzy

Kolejne sieci hotelowe są zainteresowane inwestowaniem w Lublinie. Oprócz grupy Hampton, która buduje hotel Hilton przy skrzyżowaniu al. Kompozytorów Polskich z ul. Północną oraz sieci Arche, która planuje postawić hotel nad Bystrzycą w pobliżu Mostu Kultury, terenów pod inwestycje hotelarskie w Lublinie szuka sieć B&B. Szacuje się, że w Lublinie w sezonie turystycznym brakować może nawet tysiąca miejsc noclegowych, zwłaszcza o średnim standardzie.
B&B, trzecia co do wielkości sieć hoteli ekonomicznych w Europie, poszukuje atrakcyjnych lokalizacji, m.in. w Lublinie, a także w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Poznaniu, Białymstoku, Rzeszowie i Szczecinie. W kręgu największego zainteresowania sieci leżą działki budowlane o powierzchni od 700 m2 do 3000 m2. – Rozwijamy sieć dwutorowo – poprzez kupowanie działek, ale także podpisywanie umów najmu – mówi Małgorzata Dybaś, Specjalista ds. rozwoju projektów hotelowych w B&B Hotels Polska. – W obu przypadkach poszukujemy partnerów do współpracy i atrakcyjnych lokalizacji, głównie w centrum miast. Jeśli chodzi o parametry techniczne projektów, które chcielibyśmy realizować, to w obszarze naszych zainteresowań są hotele mające w ofercie 100-150 pokoi – dodaje M. Dybaś.
Lokalizacja hoteli to znak rozpoznawczy sieci B&B i ważny element strategii jej rozwoju. Dla przykładu wrocławski obiekt zlokalizowany jest w samym sercu stolicy Dolnego Śląska, w bliskiej odległości od rynku Starego Miasta oraz Dworca Głównego PKP. Toruński hotel B&B usytuowany jest w sąsiedztwie Starówki. Z kolei obiekt w Warszawie jest położony w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska Okęcie. Najbardziej pożądane przez B&B Hotels działki powinny być usytuowane w centrum miast – w pobliżu miejsc o walorach biznesowych, turystycznych i rozrywkowych, gwarantować dobrą widoczność obiektu w przestrzeni miejskiej oraz łatwy dostęp komunikacyjny.
Obecnie B&B posiada już 358 hoteli w Europie, z czego najwięcej we Francji (245) oraz w Niemczech (81). B&B Hotels Polska w tym roku otwiera dwa kolejne obiekty: w Łodzi (149 pokoi) oraz w Katowicach (105 pokoi), które dołączą do tych już funkcjonujących w Warszawie (154 pokoje), Toruniu (93 pokoje) i we Wrocławiu (140 pokoi). Tym samym oferta B&B w Polsce powiększy się z obecnych 387 do 641 pokoi. – Znakomite wyniki osiągane przez nasze polskie hotele nie tylko napawają nas dumą, ale także zachęcają do dalszego, jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju w tym regionie. W kolejnych latach za cel stawiamy sobie otwieranie 1-5 hoteli rocznie – zapowiada Beatrice Bouchet, prezes zarządu B&B Hotels Polska.
Grupa B&B Hotels to trzecia co do wielkości sieć hoteli we Francji, która powstała w 1990 roku. Obiekty należą do segmentu hoteli dwugwiazdkowych – ekonomicznych, stawiających na jakość, indywidualny design poszczególnych lokalizacji oraz profesjonalną i miłą obsługę.
ROR, fot. B&B

Komentarze