Rozmowa o pracę – Jak opowiedzieć o sobie?

Autoprezentacja to dla wielu osób ubiegających się o pracę najtrudniejszy etap rekrutacje. Opowiadanie o sobie, swoich sukcesach zawodowych i atutach siedząc twarzą w twarz z osobą, od której zależy dalsza kariera, bywa onieśmielające. Naucz się tej sztuki, by zrobić wrażenie na rozmówcy. Podpowiadamy, jak opowiedzieć o sobie, by zaprezentować się jako pewny swoich kompetencji profesjonalista.

Podkreśl wymagania wymienione w ofercie pracy

W przygotowaniu się do autoprezentacji pomocne są oferty pracy. Przeglądaj ogłoszenia dotyczące stanowiska, o które się ubiegasz lub podobnych. Duży ich wybór znajdziesz m.in. w serwisach internetowych typu Pracuj.pl. Wynotuj wszystkie kompetencje i umiejętności tam wymienione. Jeśli je posiadasz, wymarzona praca jest w zasięgu Twojej ręki. Zadbaj o to, by rekruter poznał wszystkie atuty, z jakimi do niego przychodzisz.

Nie ograniczaj się do wytycznych podanych przez pracodawcę. Podkreśl, że oprócz cech wymienionych w jego ofercie posiadasz jeszcze dodatkowe kompetencje, które wykorzystasz przy realizowaniu projektów. Szczególny nacisk połóż jednak na to, czego wymaga od Ciebie potencjalny szef.

Przećwicz autoprezentację przed bliskimi

Prośba o opowiedzenie kilku słów o sobie otwiera niemal każdą rozmowę o pracę. To, czy poddasz się stresowi, może zaważyć o jej dalszym przebiegu. Niepowodzenie na wstępie może zdekoncentrować Cię na tyle, że zamkniesz się w sobie i nie dasz szans rozmówcy na poznanie Twoich mocnych stron.

Zanotuj na kartce to, co zechcesz o sobie opowiedzieć. Stwórz z tego ciekawą historię i opowiedz ją komuś z Twojego bliskiego otoczenia. Pamiętaj, że trening czyni mistrza. Im więcej razy powtórzysz daną treść, z tym większą lekkością wygłosisz ją przy obcej osobie.

Pamiętaj, by wypowiedź nie była zbyt długa. Załóż, że zakończysz ją w ciągu maksymalnie trzech minut. To wystarczający czas, by omówić swoje zalety i jednocześnie nie znużyć rozmówcy swoją opowieścią.

Artykuł sponsorowany

 

News will be here