Skoda Yeti 4×4 2,0 TDI 150 KM

Nadwozie i wnętrzePrzód auta od razu zdradza, że mamy do czynienia ze Skodą. Kształtne lampy, masywny zderzak i charakterystyczny dla czeskiej marki grill nie pozwolą pomylić Yeti z żadnym innym samochodem. Uroku autku dodają czarne felgi, przyciemnione tylne szyby, czarne nakładki na progach i nadkolach i także czarny dach, które świetnie kontrastują z perłowobiałym nadwoziem. Yeti wciąż wyróżnia się spośród konkurencji kwadratowymi kształtami, które dziś wyglądają na klasyczne, a do tego pozwalają na wygospodarowanie maksimum miejsca w kabinie. Samo wnętrze jest bardzo przestronne. Ergonomia, niesamowita wręcz funkcjonalność oraz dobrej jakości materiały to cechy rozpoznawcze Skody. Wygodna, a do tego świetnie wyglądająca, niemal sportowa skórzana kierownica, czytelne zegary i wszystkie przełączniki w zasięgu ręki umilają życie kierowcy. Wysoka pozycja za kółkiem sprawia, że widoczność jest dużo lepsza niż w zwykłej osobówce, a to w dużej mierze przekłada się na bezpieczeństwo. Poza tym wszystko jest na swoim miejscu, nie ma żadnych zbędnych przycisków, czy ekstrawaganckich dodatków.

Silnik i skrzynia biegów
Testowa Skoda Yeti została wyposażona w 150-konny silnik 2.0 TDI. Dodatkowo do dyspozycji mamy 6-biegową przekładnię manualną oraz napęd na obie osie. Auto do setki startuje w 9 sekund i może rozwinąć maksymalną prędkość wynoszącą 195 km/h. Ważące prawie 1,5 tony Yeti jest bardzo żwawe, doskonale współpracuje z kierowcą i dobrze radzi sobie nie tylko na asfalcie, ale również w lekkim terenie. Dzięki tej skrzyni oraz niewysilonemu silnikowi auto w cyklu miejskim potrzebuje ok. 7 – 8 l paliwa na 100 km. Na trasie wartość ta może spaść w okolice 4 litrów.

Zawieszenie i komfort jazdy
Już po pierwszej przejażdżce po zakorkowanym mieście każdy kierowca doceni podwyższone Yeti. Wszelkie nierówności, takie jak zapadnięte studzienki kanalizacyjne, wyboje, czy wysokie krawężniki auto pokonuje bardzo pewnie, choć też i mocno odczuwalnie. W trasie, dzięki sztywnemu zawieszeniu Yeti pewnie trzyma się drogi. Mimo dość wysoko położonego środka ciężkości tylko nieznacznie wychyla się na zakrętach. Napęd na obie osie, zawieszenie i wysoki prześwit sprawiają, że ta Skoda doskonale radzi sobie na śliskich nawierzchniach oraz w lekkim terenie.

Wyposażenie i cena
W wyposażeniu testowej Skody Yeti znajdziemy m.in.: klimatyzację, kierownicę wielofunkcyjną, elektryczną regulację szyb bocznych, elektrycznie składane, podgrzewane i sterowane lusterka boczne, tempomat, asystenta cofania, czujnik zmęczenia kierowcy, asystenta zjazdu ze wzniesienia, napęd 4×4, podgrzewane fotele, czy bezkluczykowy dostęp do auta. Tak skonfigurowany samochód kosztuje niemal 127 tys. zł.

Komentarze