Suzuki SX4 S-Cross 1,6 120 KM

Suzuki SX4 S-Cross to bardzo udany crossover. Choć gabarytami porównywalny jest z autami kompaktowymi, to góruje nad nimi zwiększonym prześwitem i napędem na cztery koła z kilkoma trybami ustawień. W zimie takie zestawienie bywa nie do przecenienia.

Nadwozie i wnętrze

Auto wygląda dobrze. Z przodu mamy wielki grill w kształcie odwróconego trapezu zaczynający się od pokrywy silnika, a kończący aż na dole zderzaka tam, gdzie przechodzi on w srebrną osłonę. Sam zderzak jest dwu-, a właściwie trójkolorowy, jeśli policzymy srebrne wstawki i listwy. Po jego bokach zamontowano światła przeciwmgłowe ukryte w głębokich wnękach. Główne reflektory są olbrzymie – zajmują większą część nadkola i wyglądają naprawdę świetnie. Z tyłu też nie wieje nudą. Klapa jest fajnie wyprofilowana, dzielone lampy mają ciekawy kształt, a wszystko wieńczy całkiem spory spojler z góry oraz zderzak z osłoną i wbudowanym światłem stopu z dołu. Wnętrze, jak na rodowitego „japończyka” przystało, jest szare i pozbawione jakichkolwiek bajerów stylistycznych. Nie można mu jednak odmówić tego, że jest zbudowane z dobrej jakości materiałów. Konsola centralna składa się z dwóch części. W górnej znajdziemy kratki nawiewu i panel systemu audio, zaś na dole przyciski do sterowania klimatyzacją, a wszystko otoczone srebrną lamówką. Obwódki w tym kolorze mają też klasyczne zegary z niebieskimi tarczami. Na obszytych skórą fotelach siedzi się bardzo wygodnie, podobnie jak na tylnej kanapie, choć tam pasażerowie o wzroście większym niż 180 cm mogą narzekać na niewielką ilość miejsca nad głowami. Do bagażnika załadujemy 430 litrów bagażu.

Silnik i skrzynia biegów

Testowany SX4 S-Cross został wyposażony w silnik o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM przy 6000 obr./min oraz 156 Nm przy 4400 obr./min. Takie parametry wystarczą, by auto rozpędziło się do 100 km/h w nieco ponad 12 sekund. Spalanie w cyklu mieszanym wyniosło średnio 7,5 litra benzyny na 100 km. Napęd przenoszony jest za pomocą 5-stopniowej manualnej skrzyni, więc na trasie brakuje 6. biegu.

Zawieszenie i komfort jazdy

Zawieszenie S-Crossa jest dość sztywne, a na wybojach także głośne, więc odnosi się wrażenie, że jedziemy autem niemieckim. Jednak takie nastawy szybko docenimy jeżdżąc po zakrętach. Testowy SX4 wyposażony był w napęd o nazwie AllGrip z czterema trybami pracy: Auto, Sport, Snow i Lock. W ustawieniu Auto, służącym do tzw. codziennej jazdy, napędzane są wyłącznie przednie koła i dopiero w momencie uślizgu któregoś z kół moc rozdzielana jest na wszystkie koła. Tryb Sport zmniejsza czułość ESP, poprawia reakcję silnika na gaz i sprawia, że układ napędowy dostarcza więcej mocy na tylne koła. Snow, jak sama nazwa wskazuje, przyda się, gdy przyjdzie nam się poruszać po śliskich nawierzchniach i działa odwrotnie do trybu Sport. Do jazdy w ciężkich warunkach terenowych służy Lock, który blokuje obie osie, działa tylko do 60 km/h.

Wyposażenie i cena

59 900 zł kosztuje obecnie najtańsza wersja S-Crossa z napędem na jedną oś. Model testowy z zainstalowanym Allgripem (4×4), systemem multimedialnym z dotykowym wyświetlaczem i nawigacją, podgrzewanymi fotelami, klimatyzacją, czy systemem ostrzegania o kolizji kosztuje (po rabacie) niecałe 90 tys. zł.

News will be here