Z Warszawy przez Parczew…

Na trasie Lublin-Warszawa jeszcze tylko przez rok będziemy jeździli nowoczesnymi Dartami. Później PKP Intercity zaproponuje pasażerom inne składy pociągów.
Wszystko przez planowaną modernizację i przebudowę torów kolejowych. Od momentu rozpoczęcia remontu do Warszawy pojedziemy objazdami i starszymi składami wagonowymi. Za to po zakończeniu remontu, czas podróży do Warszawy znacznie się skróci.
Jak informuje biuro prasowe PKP Intercity, Darty będą kursowały na trasie do Warszawy jeszcze do czerwca 2017 roku.
– Później, na czas remontu, ze względów technicznych, zapewnimy pasażerom inne składy wagonowe. Nie oznacza to jednak obniżenia jakości usług i samego komfortu podróżowania. Po prostu połączenia będą realizowane innym typem taboru. Trudno powiedzieć na tę chwilę, jak będzie wtedy wyglądał ruch kolejowy. Na razie wszystko jest ustalane – tłumaczy Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
Prace modernizacyjne na odcinku Otwock – Lublin planowane są na lata 2017-2020. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są na etapie pozyskiwania pozwoleń na budowę oraz budowę objazdów.
– W ubiegłą środę zostały również otwarte oferty w przetargu na rewitalizację ostatniego odcinka Łuków – Parczew, linii nr 30, która będzie służyła jako linia objazdowa podczas prac modernizacyjnych prowadzonych na odcinku linii nr 7 pomiędzy Garwolinem i Lublinem. Prace na linii nr 30 rozpoczną się natychmiast po wyłonieniu ich wykonawcy i zakończą w czerwcu 2017 r. Od razu po zakończeniu robót na odcinku Łuków – Parczew pociągi zaczną wykorzystywać objazd – informuje Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przez czas remontu nie zobaczymy Dartów na lubelskiej stacji, jednak po zakończeniu prac będą one mogły wykorzystywać na trasie do Warszawy cały swój potencjał.
– Modernizacja linii numer 7 jest kluczową inwestycją realizowaną na terenie województwa lubelskiego. W ramach prac na odcinku Otwock – Lublin, PLK zmodernizuje 150 km linii kolejowej, sieć trakcyjną, wymieni rozjazdy oraz zamontuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym, dzięki czemu podróż będzie bezpieczniejsza, szybsza i bardziej komfortowa. Po modernizacji pociągi pojadą tą trasą z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu najszybszym pociągiem z Warszawy do Lublina skróci się do 90 minut. Dodatkowo na odcinku Otwock – Pilawa wybudowany zostanie drugi tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii i będzie można uruchomić większą liczbę połączeń na trasach lokalnych i regionalnych – wylicza Łukasz Kwasiborski.
Modernizacja linii zakłada również wyposażenie stacji na tym odcinku w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Stacje zostaną również dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżnych z ciężkim bagażem. Z kolei w Lublinie powstanie dodatkowy przystanek – Lublin Zachód.
– W celu zapewnienia bezpieczeństwa i usprawnienia ruchu PLK na remontowanym odcinku wybuduje 2 nowe wiadukty kolejowe oraz 11 przejść dla pieszych pod torami. Pozostałe istniejące obiekty inżynieryjne także zostaną wyremontowane – informuje Kwasiborski.

News will be here