5 powodów, dla których warto zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony internetowej

Sensowność działań związanych z pozycjonowaniem stron internetowych podważana jest niemal przy każdej aktualizacji algorytmów Google. Tymczasem małe, średnie i duże firmy, które nie pozostawiają tych działań przypadkowi, odnotowują największą sprzedaż. Czy twoje przedsiębiorstwo prosperuje tak dobrze, że możesz pozwolić na to, by to oferta twoich konkurentów częściej docierała do internautów?

Wysoka pozycja w Google zwiększa liczbę odwiedzin witryny.

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” opracowanego przez Gemius Polska, aż 73 proc. Polaków robi zakupy online. Przy czym 72 proc. korzysta wyłącznie z polskich stron internetowych.

Nic więc dziwnego, że takie usługi jak profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych cieszą się rosnącą popularnością. Wysokie miejsce w wyszukiwarce zwiększa liczbę odwiedzających witrynę, a to przekłada się wzrost sprzedaży.

Najwyższy wskaźnik klikalności (CTR) odnotowują pierwsze trzy pozycje na pierwszej stronie Google, po wpisaniu frazy wyszukiwania (odpowiednio 30 proc, 15 proc. i 10 proc.). Warto więc zawalczyć o wysokie miejsce w wyszukiwarce i dać się zauważyć przez potencjalnych klientów.

Kto ma lepsze rankingi ten… jest autorytetem

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych pozwala zbudować profesjonalny wizerunek Twojej marki. Klienci, którzy poszukują wartościowych dla siebie informacji, ufają, że witryny znajdujące się w czołówce wyszukiwarki są wiarygodne i warto skorzystać z prezentowanej tam oferty.

Jeśli do tego zadbasz o merytoryczną część strony, a więc o wysokiej jakości treści (opisy oferowanych produktów i usług, teksty blogowe, recenzje, poradniki, opinie) – staniesz się autorytetem, a od tego tylko krok dzieli cię od pozycji lidera branży.

Nie jest to jedyny (i nie najważniejszy) element, który składa się na pozycjonowanie strony w Google oraz innych wyszukiwarkach internetowych. Czy możesz sobie jednak pozwolić na jego pominięcie, wiedząc, że konkurencja to wykorzysta?

Stosowanie odpowiednich technik pozycjonowania stron w Internecie

Skuteczne pozycjonowanie stron www to pozycjonowanie, które wykorzystuje właściwe metody dostosowane do klienta, a nie te, które działały kilka lat temu i są już przestarzałe lub najmodniejsze, które nie zawsze uwzględniają cele branżowe.

Bez względu na to, na jakim rynku działasz oraz jakiej wielkości jest Twoja firma, możesz wykorzystać działania on-site oraz off-site:

  • analiza słów kluczowych,
  • audyt,
  • optymalizacja,
  • analiza ruchu,
  • budowanie profilu linków,
  • rozwijanie treści witryny.

Dzięki dobrze zaplanowanej strategii pozycjonowania strony internetowej i wykorzystaniu odpowiednich technik zauważysz, że coraz więcej leadów staje się Twoimi klientami, którzy odwiedzają witrynę już zdecydowani na współpracę.

Pozycjonowanie stron www to proces długotrwały

Jeśli decydujesz się na podjęcie działań służących pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach – uzbrój się w cierpliwość. Nie jest to jednorazowy wydatek, ale proces długotrwały, który nie przyniesie natychmiastowych rezultatów, jak to ma miejsce przy wdrażaniu na przykład usługi Google Ads.

Jeżeli prace nad stroną internetową będą wykonywane w sposób właściwy i zgodnie ze sztuką SEO, to istnieje szansa, że pierwsze rezultaty zauważysz po trzech, czterech miesiącach albo po pół roku. W przypadku witryn nowych, a także tych działających na bardzo konkurencyjnym rynku – efekty mogą pojawić się nieco później.

Ponieważ preferencje klientów się zmieniają, a Twoja marka się rozwija – pozycjonowanie strony firmowej, wymagać będzie bieżącego monitoringu. Pozwoli to uwzględnić nowe słowa kluczowe i generować stale duży ruch w witrynie. Pamiętaj, że pozycja w wyszukiwarce nie jest dana raz na zawsze –  musisz o nią stale zabiegać!

Skuteczne pozycjonowanie z marką Divloy (lokalne, szerokie, zagraniczne, long-tail), czyli pozycjonowanie z głową

Usługa pozycjonowanie w Google i innych wyszukiwarkach internetowych nie należy do najtańszych. Z tej przyczyny wielu przedsiębiorców decyduje się na samodzielne zrealizowanie działań, mających na celu zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Opierają się przy tym na dostępnych w sieci darmowych poradnikach, czy instruktażach. Najczęściej jest to wiedza nieaktualna i niekompletna.

W efekcie tego mijają kolejne miesiące, a pozycja witryny nie zmienia się lub wręcz obniża się jej ranking, na rzecz konkurencji. Czy możesz poświęcać swój czas na działania, które nie przynoszą wymiernych efektów?

Skuteczne pozycjonowanie stron we współpracy z marką Divloy nie tylko ulokuje Twoją witrynę na wysokich pozycjach wyszukiwarek internetowych, ale sprawi, że klienci będą ją chętnie odwiedzać, zostawać z Tobą dłużej i generować tym samym zwiększone przychody firmy.

Do najważniejszych atutów Divloy należą bez wątpienia umiejętność analizy danych i wyciągania na ich podstawie właściwych wniosków, kreatywność oraz wysokie zdolności techniczne. Nie bez znaczenia jest także doświadczenie w obszarze SEO i PPC zdobywane od 2010 roku, a także ekspercka opieka nad każdym realizowanym projektem oraz prawdziwie partnerska współpraca, którą jest świetną okazją do edukacji i rozwoju.

Artykuł sponsorowany

News will be here