Copywriter nie ma cennika? To nie znaczy, że pisze bezcenne teksty

Po czym poznać profesjonalnego copywritera? Chociażby po tym, że sam ceni swoją pracę, dlatego stworzył cennik copywritera swoich tekstów. Skoro fachowcy z różnych dziedzin podają cenę za swoje usługi, dlaczego miałoby być inaczej w przypadku copywritingu?

Poruszamy ten temat, ponieważ nie dla każdego copywritera podanie ceny jest takie oczywiste. Jednak jasno postawione warunki współpracy znacząco ją usprawniają, dlatego tak ważne jest, żeby copywriterzy mieli ustalony cennik, czy to upubliczniony, czy podawany wyłącznie osobiście. Chociaż wiadomo, że jeśli coś jest podane jawnie, wzbudza większe zaufanie i ułatwia klientowi wybór najbardziej optymalnej dla niego oferty. Sprawdź koniecznie – copywriter Lublin.

Co wchodzi w skład ceny za usługę copywritera?

Często osoby, które nie mają do czynienia z pisaniem tekstów na zamówienie, myślą, że tworzenie treści copywriterskich jest łatwe, szybkie i przyjemne. Nic bardziej mylnego. Na proces pisania składa się wiele czynników, co generuje dużo czasu, który trzeba poświęcić na stworzenie tekstu. Copywriter musi bowiem:

  • pozyskać zlecenie – wydaje się to nieistotne, jednak również zajmuje czas, szczególnie w przypadku wnikliwych uzgodnień z klientem;
  • zrobić research – nikt nie jest Alfą i Omegą, dlatego zanim wystuka się pierwsze słowa na klawiaturze trzeba się często niemało naczyta, żeby nasz tekst cechował się wysoką wartością merytoryczną zamiast pozostawiał wrażenie „lania wody”;
  • wymyślić ciekawy koncept – żeby nasz artykuł wyróżniał się spośród pozostałych i przyciągnął uwagę potencjalnych klientów, powinien być przemyślany i możliwie najlepiej skonstruowany;
  • ubrać tekst w ładne słowa – sztuka pisania polega na ciągłym cyzelowaniu, poszukiwaniu słów z odpowiedniego rejestru, co sprawia, że nasz tekst jest przyjemny dla ucha i brzmi nieszablonowo;
  • stosować się do zasad SEO – nie można nigdy do końca puścić wodzów fantazji i liczy, że tekst będzie się pisał sam. Copywriter pozostaje stale ograniczony maksymalną optymalizacją tekstu w sieci, umieszczaniem fraz kluczowych czy limitem znaków;
  • pisać poprawnie – polszczyzna nie jest łatwa, błędy językowe zdarzają się każdemu, a nawet jeśli się nie zdarzają to doświadczony copywriter stosuje zasadę ograniczonego zaufania względem siebie i nie rozstaje się ze słownikami;
  • zrobić autokorektę – postawienie ostatniej kropki nie jest równoznaczne z końcem pracy copywritera. Własny tekst powinno się przed wysłaniem parę razy sprawdzi, a najlepiej przeczytać na głos, żeby wyłapać ewentualne błędy.

Oczywiście każde zlecenie jest inne, treści mają różne przeznaczenie, nie ma dwóch takich samych tekstów (a przynajmniej to nielegalne), dlatego cennik copywritera jest wypadkową wielu czynników, które należy uwzględni.

Jednak, żeby pozostać uczciwym względem klientów, copywriterzy powinni jasno określać swoją cenę, nawet przy tak indywidualnych usługach, jakie świadczą.

Artykuł sponsorowany