Do której godziny jeździ kurier?

Każdemu z nas zdarza się czekać na kuriera, zwłaszcza, że robimy zakupy przez Internet nawet kilka razy w tygodniu. Są też sytuacje, kiedy sami musimy nadać paczkę; szukamy wtedy jak najwygodniejszej usługi, która nie tylko jest w dobrej cenie, ale nie wymaga spędzania całego dnia w domu. Rynek jest szeroki. Dobrze dopasować, więc wizytę kuriera do swoich możliwości czasowych, a nie odwrotnie.

W jakich godzinach można zamówić kuriera?

Zależy to od wielu czynników. Dyspozycję odebrania paczki możemy wypełnić w każdej chwili w specjalnym formularzu online. Standardowo kurier pracuje w dni robocze w godzinach 8.00 – 18.00, ale czas odbioru przesyłki zależy również od miejsca zamieszkania i adresu docelowego paczki. Chociaż wiele firm proponuje elastyczne godziny odbioru przesyłki, bywa i tak, że wielu osobom ciężko jest czasowo zgrać się z kurierem.

  • DHL, DPD i UPS – możliwość zaproponowania daty i godziny nadania przesyłki,
    W przypadku UPS za dodatkową opłatą można zamówić kuriera tego samego dnia.
  • GEIS – kurierzy odbierają paczki do 2 dni roboczych,
  • InPost Kurier– standardem jest odbiór tego samego dnia większości zamówień złożonych do godziny 12:00,
  • FedEx – zamówienia złożone do godziny 11:30 prawdopodobnie zostaną odebrane jeszcze tego samego dnia,
  • GLS – odbiór zamówień do 2 dni roboczych.

Do której godziny kurier rozwozi paczki?

Podobnie jak w przypadku nadawania paczek, kurier może przyjechać z naszą paczką od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 18.00. Niektóre firmy kurierskie oferują też dostawy w sobotę, zwłaszcza przed tzw. okresami peakowymi (Black Friday, Boże Narodzenie) lub dodatkowo płatne godziny doręczeń na życzenie. DHL dostarcza paczki do godziny 12.00, między 18 a 22 lub do końca dnia roboczego. Kurier InPost może przyjechać w gwarantowanych godzinach do 10.00, 12.00 lub 17.00. W każdym przypadku orientacyjną godzinę dostarczenia paczki można śledzić za pomocą aplikacji mobilnej, strony internetowej, komunikacji SMS lub mailowej.

Jeśli mimo to nie jesteśmy w stanie odebrać przesyłki w domu, możemy ją przekierować do wielu punktów odbiorów kurierskich lub partnerskich, np. POP InPost, UPS Access Point, DHL Parcel, Żabka, stacja Orlen itp.

Paczkomaty InPost – optymalne rozwiązanie

Nadawanie i odbieranie paczek w Paczkomatach rozwiązuje wszystkie problemy związane z oczekiwaniem na kuriera. Przede wszystkim nie trzeba zmieniać planu dnia, aby dostosować się do jego przyjazdu, jest to więc idealne rozwiązanie dla ludzi zabieganych i zapracowanych. Z tej usługi możemy skorzystać w dowolnym momencie dnia i nocy, gdyż dostępna jest w systemie 24/7. Paczkę można odebrać po drodze z pracy, wychodząc na zakupy czy na spacer, gdyż Paczkomaty najczęściej są usytuowane na osiedlach, blisko hipermarketów czy stacjach benzynowych. Przy tym usługa ta jest tańsza niż usługi kurierskie, a aż 98 % paczek dociera do nadawcy na drugi dzień po nadaniu. W Polsce można skorzystać już niemal z niemal 5000 Paczkomatów, a według raportu Furgonetki dostawę do Paczkomatów proponuje aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich, co czyni tę usługę jedną z najlepszych w branży logistycznej.

Artykuł sponsorowany