Dostała, ale nie to, co chciała

W piątek mieszkanka Włodawy zawiadomiła policjantów, o tym, że została oszukana przy zakupie markowych butów. Jej przesyłka zamiast zamówionego towaru zawierała inny o niskiej jakości.

W efekcie kobieta straciła ponad 200 zł. Niestety, takich przypadków jest wiele, dlatego w czasie internetowych zakupów należy przestrzegać podstawowych zasad bezpieczeństwa. – Po pierwsze, weryfikujmy sprzedawcę analizując opinie, które mogą być wiarygodnym źródłem informacji na temat danego oferenta – mówi asp. Elwira Tadyniewicz z KPP we Włodawie. – Po drugie, czytajmy uważnie regulamin sprzedawcy oraz sprawdzajmy, czy zostały podane jego dane kontaktowe, czy podany adres istnieje i czy jest widoczny na mapach internetowych.

Wybierajmy sklepy, portale aukcyjne, które oferują ochronę zakupu. Jest to bardzo istotne w sytuacji, kiedy towar lub usługa nie zostanie dostarczona lub jakość będzie odbiegała od zadeklarowanej w ofercie. Odbierając przesyłkę od kuriera sprawdzajmy przy nim jej zawartość. W przypadku niezgodności towaru z tym zamawianym możemy spisać protokół i nie przyjąć paczki. Przechowujmy również korespondencję ze sprzedawcą – w przypadku oszustwa będzie stanowiła dowód w sprawie – wylicza rzecznik. (bm)