Franczyza w małym mieście – jak otworzyć?

Franczyza w małym mieście cieszy się dużą popularnością, szczególnie tam, gdzie zarobki z tytułu umowy o pracę nie są wysokie na tle średniej krajowej. Otwarcie takiego punktu handlowego nie jest skomplikowane i nie wymaga dużego doświadczenia w sprzedaży ani sporego wkładu finansowego.

Jak otworzyć franczyzę w małym mieście?

To, na jaki biznes w małym mieście się postawi, uzależnione jest od szeregu czynników. Przede wszystkim ważna jest lokalizacja, która zapewni odpowiednie przychody i grono klientów. Decyzję w tej kwestii podejmuje właściciel marki. W małej miejscowości warto wybrać popularne miejsce, często uczęszczane przez mieszkańców (, żeby otrzymać zgodę na franczyzę).

Franczyza w małym mieście to dobre rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców. Aby ją otworzyć, należy zgłosić się do jednej z sieci oferujących takie rozwiązania (osobiście, telefonicznie, mailowo lub przy użyciu formularza kontaktowego), sugerując określoną lokalizację. W pierwszym etapie trzeba przejść proces rekrutacji i szkoleń. Na pozytywne rozpatrzenie wniosku o otwarcie franczyzy można liczyć wówczas, gdy wykaże się predyspozycje do pracy w handlu, motywację do działania i wysokie umiejętności interpersonalne.

Jak wygląda współpraca na zasadzie franczyzy?

Prowadzenie franczyzy w małym mieście opiera się na umowie franczyzowej. W przypadku niektórych franczyzodawców franczyzobiorca otrzymuje w pełni umeblowany i wyposażony sklep z tym samym logotypem i stylem wykończenia, co w innych placówkach sieci. Można liczyć także na wsparcie marketingowe i opiekę logistyczną. Warto dokładnie sprawdzić warunki współpracy u poszczególnych franczyzodawców, by przekonać się, jaki sklep otworzyć w małym mieście.

Franczyza a wkład własny

Decydując się na franczyzę w małym mieście, należy pamiętać o wkładzie własnym. Choć otrzymuje się wyposażony i umeblowany sklep, na początek trzeba ponieść pewne opłaty dodatkowe. Wśród nich znajdują się koszty przystąpienia do sieci, zakupu kasy fiskalnej czy też koncesji na alkohole (w zależności od tego, na jaki biznes w małym mieście się zdecydujemy).

Jaki biznes warto otworzyć w małym mieście?

W Polsce działa wiele marek franczyzowych. Jaki sklep warto otworzyć w małym mieście? Doskonale na tle różnych marek wypada franczyza Żabka. Niski wkład własny (na start to około 5000 złotych) przy w pełni wyposażonym sklepie, przejrzysty system rozliczeń finansowych czy też specjalne ubezpieczenie “Polisa na biznes” zabezpieczająca przed niepowodzeniem biznesu – to jedne z atutów franczyzy Żabka. Ponad 77% franczyzobiorców Żabka mogło się pochwalić 22 tys. lub więcej przychodu miesięcznie w II kwartale 2022 r. Dzięki temu franczyza Żabka cieszy się dużą popularnością, szczególnie w małych miastach, gdzie nie tylko trudniej o założenie i rozwój sklepu, lecz również o atrakcyjne zarobki.

Materiał partnera