Jak zwiększyć sprzedaż w małej firmie?

Sprzedaż według definicji jest czynnością polegającą na odpłatnym dostarczeniu dóbr lub usług. Wiadomo, potrzebni są jeszcze sprzedający i kupujący. Po tak krótkim zdefiniowaniu, uznać można, że jest to bardzo proste.

Na tym prostota się kończy, bo w zdecydowanej większości przypadków do takiego rozumowania sprowadza się podejście wielu osób niezależnie czy są oni kupującymi, czy sprzedającymi – mówi ekspert polskielajki.pl.

Zupełnie inaczej na to zagadnienie patrzą osoby zajmujące się promocją i reklamą. To od ich działań zależy, czy ta bardzo prosta czynność na samym końcu swej drogi, doprowadzi do zgodnej relacji pomiędzy sprzedającym, a kupującym.

Czy jest różnica w sprzedaży małej i dużej firmy?

Zasadniczo, rozważając zagadnienie czysto teoretycznie, nie ma żadnej różnicy pomiędzy sprzedażą małej czy dużej firmy. Obu tym firmom potrzebny jest klient.

Klientem jest każdy, kto decyduje się na zakup towaru lub usługi, którym zaspokoi swoje potrzeby lub przeznaczy je do dalszej dystrybucji. Ważne jest to, aby takiego pozyskać.

Szanse małej firmy w rywalizacji z duża w walce o klienta

Szanse są bardzo duże, zależą one jedynie od podejścia do całego zagadnienia. Mała firma jest zazwyczaj bardziej mobilna w podejściu do sprzedaży. Wbrew pozorom szybciej sięga po nowinki ułatwiające zdobycie klienta. Taką nowinką coraz chętniej wykorzystywaną do sprzedaży jest internet, a w nim media społecznościowe.

Instagram w ostatnim czasie przejmuje rolę głównego nośnika akcji promocyjnych. Właściciel małej firmy czy oddelegowany przez niego pracownik, zdecydowanie sprawniej będzie obsługiwał profil firmowy na Instagramie niż cały sztab marketingowców w dużej korporacyjnej firmie. Dlaczego tak się dzieje? Bo właścicielowi małej firmy łatwiej jest ogarnąć tak dobre narzędzie promocyjne, jakim jest Instagram. On szybciej zareaguje na wszelkie pytania pojawiające się pod postami promującymi firmę czy proponowany produkt. W małej firmie nie trzeba zazwyczaj niczego uzgadniać z całym sztabem marketingowców, często wystarczy smartfon, którym wykona się potrzebne zdjęcie i bez wielkiej obróbki zamieści się np. pod zapytaniem, czy komentarzem. Oczywiście do tego potrzebny jest potencjalny odbiorca.

Najważniejsze elementy profilu na Instagramie małej firmy

Aby pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama, potrzebne jest kilka bardzo ważnych elementów, na które należy zwrócić uwagę, zakładając konto:

  1. Nazwa konta– należy wybrać, krótką łatwą do zapamiętania nazwę odnoszącą się do firmy czy do promowanego produktu. Należy pamiętać, że nazwa konta to nie to samo co nazwa użytkownika
  2. Zdjęcie profilowe– bardzo ważny element, ponieważ Instagram służy głównie do prezentowania zdjęć i większość osób reaguje w pierwszej kolejności na zdjęcie. Wybranie odpowiedniego zdjęcia profilowego powinno być bardzo przemyślane i nawiązywać do jednego z dwóch głównych przesłań lub łącznie do obu. Jest to nawiązanie do tematyki oraz grupy odbiorców. Tematyka wiadomo, musi być powiązana z całą akcją promocyjną. Natomiast jeśli chodzi o odbiorców, należy pamiętać, że inny odbiór zdjęć mają osoby w różnym wieku oraz różnej płci. W przypadku konta firmowego, miejsce na zdjęcie profilowe może zająć logo firmy lub grafika nawiązująca do profesji firmy.
  3. Biogram– popularne BIO, to nic innego jak bardzo krótka informacja dotycząca tematyki konta, produktu lub firmy. Treść musi być bardzo konkretna, zwięzła i logiczna, nie może zajmować więcej miejsca niż określone w regulaminie Instagrama. Ważne jest to, żeby w BIO umieścić klikalny link przenoszący na stronę www stanowiącą miejsce sprzedaży lub opisu produktu czy usługi.

To są trzy podstawowe i bardzo ważne czynności stanowiące w dużej mierze o przyszłej pozycji konta. Zanim zapadnie decyzja jak poszczególne elementy związane z kontem będą wyglądały, warto podejrzeć, jak mają to rozwiązane potentaci Instagrama, czy firmy stanowiące bezpośrednią konkurencję w pozyskiwaniu klientów.

Jak przyspieszyć akcję promocyjne na Instagramie?

Wiadomo, że o skuteczności akcji promocyjnej świadczy ilość pozyskanych osób reagujących na ofertę profilu firmowego. Skuteczność ma się przekładać na wzrost sprzedaży. Sprzedać można klientowi potencjalnemu lub przyszłemu, który obserwuje określone konto firmowe, Dla zwiększenia siły oddziaływanie akcji promocyjnej, można sięgnąć po płatne pakiety Instagram followersów.

To spośród zakupionych reakcji followersów oraz osób ich obserwujących, rekrutuje się większość klientów. Na rynku działa wiele firm oferujących usługi obejmujące obsługę kont na Instagramie, oferujących także pakiety rekcji. Jedną z najlepiej postrzeganych firm w tej branży jest serwis Polskielajki.pl. Korzystając z oferty serwisu Polskielajki.pl, można kupić pakiety obserwujących. Dokonując zakupu w serwisie Polskielajki.pl można także dobrać odpowiedni pakiet obserwujących, dopasowany do pożądanej grupy odbiorców. Polskielajki.pl oferują pakiety związane z realnymi, aktywnymi użytkown

Materiał zewnętrzny

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here