Światowy debiut nowej Kia Rio będzie miał miejsce podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Rio to najlepiej sprzedający się na świecie model marki Kia – w 2015 roku do klientów trafiło aż 473 000 egzemplarzy, co stanowiło 16% całkowitej sprzedaży.
Również i w Polsce auto od lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Rio jest obok Sportage i Cee’da trzecim modelem nad Wisłą pod względem wielkości sprzedaży. W minionym roku z polskich salonów wyjechało 3398 sztuk Rio. Wśród licznych wersji największym wzięciem u nas cieszy się 5-drzwiowy hatchback napędzany 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 84 KM, w specyfikacji wyposażenia „M”. – Nowa Kia Rio, skonstruowana i zaprojektowana z myślą o zaspokojeniu potrzeb jeszcze szerszego grona odbiorców niż model poprzedniej generacji, ma do odegrania bardzo ważną rolę w gamie modeli Kia – mówi Monika Krzesak, marketing/PR assistant manager marki Kia w Polsce. Nasz kraj wciąż zalicza się do największego sprzedawcy na europejskim rynku. Kia przewiduje, że nowe Rio już w pierwszym, pełnym roku obecności w sprzedaży może znaleźć nawet 100 tysięcy nabywców. Jeśli ta prognoza się potwierdzi, Rio – obok Sportage’a i cee’da – będzie należało do najlepiej sprzedających się modeli Kia na Starym Kontynencie. Nowa Rio trafi do sprzedaży w Polsce w pierwszym kwartale 2017 roku – dodaje Krzesak.