Nowoczesne opony motocyklowe – jak wygląda przyszłość?

Krugger Motorocycles, Triumph Benelux, Dunlop – jaki jest ich wspólny mianownik? Nowy motocykl Bonneville Bobber 1200 z nowoczesnymi oponami motocyklowymi, który jest właśnie wynikową współpracy tych 3 znanych marek.

Krugger, Triumph, Dunlop – 3 bratanki

Krugger może pochwalić się długim stażem w projektowaniu i realizacji indywidualnych modeli motocykli. Wystarczy spojrzeć na statystyki. Tylko od 2002 roku byli 30-krotnie nagradzani za swoje ręcznie składane maszyny. Jednak w blasku swoich sukcesów nie zapomnieli, że najwięcej można zdziałać, pracując w drużynie – do której w 2016 roku zaprosili znaną markę Dunlop. Współpraca przy modelu Yard Built Supercharged Yamaha SR400 okazała się na tyle owocna, że postanowili kontynuować swoją wspólną przygodę przy modelu Bobber 1200.

Dunlop zajął się tym, co potrafi robić najlepiej, czyli stworzył opony motocyklowe oddające unikatowy styl przeprojektowanego Triumpha. Gumy Dunlop Krugger bazują na zaprawionym w bojach modelu Alpha-13 i odzwierciedlają innowacyjne podejście brytyjczyków w kwestii przyszłości projektowania ogumienia.

Charakterystyka Dunlop Alpha-13 Krugger

Czym wyróżniają się te konkretne opony motocyklowe Dunlopa? Przede wszystkim rzeźbą bieżnika, który swój kształt zawdzięcza wykorzystaniu techniki laserowej. Jest to doskonała informacja dla użytkowników motocykli produkowanych pod szyldem Custom, najczęściej wybierających się na krótkie oraz szybkie trasy. Wszystko to dzięki dedykowanemu bieżnikowi o matowym finiszu, który w stosunku do klasycznych odpowiedników nagrzewa się zdecydowanie szybciej. Warto też podkreślić, że jego faktura sprawdza się podczas pokazów i sprintów. Start na zimnej gumie? Dla tych opon motocyklowych to żaden problem, bowiem zachowują one właściwe parametry trakcyjne nawet na nierozgrzanym ‘kole’.

Opony motocyklowe dla indywidualistów?

W procesie laserowego kształtowania opony udało się nie tylko osiągnąć doskonałe parametry, ale także umieścić logo Krugger na samym czubku bieżnika, co jest nie lada smaczkiem i ukłonem producenta w stronę prawdziwych koneserów motocykli. Co więcej? Zastosowana mieszanka MultiTread ma fundamentalne znaczenie ze wszystkich elementów nowoczesnej opony Dunlopa. Natomiast w hierarchii ważności poszczególnych komponentów, nie możemy zapomnieć o teksturowanym bieżniku, który zbiera atencję wręcz designerską środkową częścią opony motocyklowej – w tym miejscu została zastosowana mieszanka maksymalizującą trakcję przy gwałtownych zrywach. Dunlop Alph-13 bez wątpienia jest oponą najwyższej klasy, która wykorzystywana jest w wyścigach praktycznie w każdym zakątku świata, w tym w kultowej serii AMA oraz Thundersport.

Czy możemy spodziewać się coraz więcej maszyn powstających przy współpracy kultowych marek? Czym nas zadziwią projektanci i jakie dodatkowe parametry zyskają opony motocyklowe przyszłości? Czas pokaże. Natomiast uwzględniając fakt, że postęp technologiczny mierzymy nie w dekadach, latach, a w dniach i godzinach, to kolejnych nowinek możemy spodziewać się nawet jutro.

Artykuł sponsorowany