Pozycjonowanie stron – poradnik dla początkujących

Prowadząc interesy w e-biznesie, na pewno nie raz natrafiłeś na pojęcie pozycjonowania strony internetowej. Zagadnienie to jest obecnie bardzo popularne, ponieważ wzrasta również popularność samej usługi. Rosnąca konkurencja w internecie wymusza na właścicielach domen internetowych walkę o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwań. Tylko one mogą zapewnić im wystarczającą liczbę odwiedzających. Czym jednak jest pozycjonowanie i jaki ma wpływ na pozycję firmy w wyszukiwarce Google? Poniżej zebrane zostały najważniejsze informacje na temat pozycjonowania stron. Warto się z nimi zapoznać przed podpisaniem umowy z agencją SEO.

Pozycjonowanie stron – definicja

Czym jest pozycjonowanie stron? Według definicji jest to ogół działań, których celem jest uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwań. Oczywiście, kiedy mówimy o wynikach wyszukiwań, na myśl przychodzi nam głównie wyszukiwarka Google. Nic w tym dziwnego  – gromadzi ona  blisko 97% wszystkich zapytań generowanych w internecie.

Pozycja w Google a licznik odwiedzin

W przypadku poszukiwania informacji o produktach bądź usługa pozycja w wynikach wyszukiwań ma ogromne znaczenie. Warto więc włączyć się do walki o pierwszą pozycję – ponieważ, jak pokazują wyniki badań – generuje ona ponad 40% wszystkich kliknięć. Pozycja w TOP 3 wyników wyszukiwań to szansa na poziomie blisko 70%, że potencjalny klient odwiedzi naszą witrynę. Z kolei na pozycję od 6 w dół mało kto w ogóle zagląda.

Wysoko w Google to większa sprzedaż

Nie trzeba specjalnie przekonywać, że większa liczba odwiedzających osób z wyszukiwań organicznych, to również szansa na generowanie lepszych wyników sprzedażowych. Plusów z bycia na szczycie listy wyszukiwań jest jednak więcej. Przede wszystkim, firma pojawiająca się na pierwszym miejscu, może zostać uznana przez użytkownika za branżowego lidera, co znacząco przybliży go do wyboru właśnie tej marki. Między innymi dlatego właściciele witryn tak ostro rywalizują o pozycję numer jeden! Bycie branżowym liderem po prostu się opłaca.

Co wpływa na pozycję strony w internecie?

Posiadając już fundamentalną wiedzę na temat samego pozycjonowania i jego zalet, warto dowiedzieć się, jakie czynniki wpływają na to, czy dana firma znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwań, czy też nie. Tych jest całkiem sporo, ponieważ zaliczyć do nich możemy między innymi: historię domeny, słowa kluczowe w obrębie strony, treści na stronie internetowej, linki zewnętrzne – wszystko to wpływa na pozycjonowanie strony.

Budowa strony a pozycja w Google

Ogromny wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwań ma również techniczny aspekt samej strony. Algorytmy Google analizują, czy działa ona bezbłędnie oraz, czy jest na tyle przyjazna dla użytkownika, by ten chciał spędzić w niej więcej czasu. Warto to uwzględnić już na etapie planowania budowy strony, ponieważ przeprowadzanie prac w trakcie jej funkcjonowania jest duża droższe.