Wnerwieni w kolejce

Chełmianie wciąż skarżą się na długie kolejki w banku PKO przy ulicy Dreszera. – Niezależnie od pory dnia, trzeba czekać kilkadziesiąt minut – mówi nasza Czytelniczka. Bank przeprasza i tłumaczy się problemami kadrowymi.

Od kilku już tygodni do naszej redakcji płyną skargi dotyczące długich kolejek w oddziale PKO PB przy ul. Dreszera.
– Nieważne, czy pójdzie się do banku wcześnie rano czy po południu i tak trzeba odstać swoje. Ostatnio, żeby wpłacić pieniądze, czekałam prawie godzinię. I to nie był pierwszy raz. Nie można tak traktować klientów – oburza się nasza Czytelniczka i dodaje, że choć w banku jest przynajmniej 6 kas, zazwyczaj otwarta jest tylko połowa z nich.
O sprawie chcieliśmy porozmawiać z dyrektorem chełmskiego oddziału banku, ale odesłano nas do biura prasowego w Warszawie.
– Przepraszamy klientów chełmskiego oddziału za niedogodności związane z wydłużonym czasem oczekiwania na obsługę. Prowadzony jest proces rekrutacji nowych pracowników. Wpływ na zaistniałą sytuację ma także sezon urlopowy – mówi Joanna Fatek z BKO PB.
W biurze prasowym tłumaczą również, że czas wizyty w placówce można skrócić, korzystając z bankomatu i wpłatomatu.
– Pracownicy starają się przekonywać klientów do korzystania z tych urządzeń, służą pomocą, pokazują, jak je obsługiwać. Ale nie zawsze klienci chcą z nich korzystać i wolą np. wypłacić pieniądze w kasie, pomimo długiego oczekiwania na obsługę – tłumaczy Fatek.
Długie kolejki do kas to nie jedyny zarzut klientów pod adresem banku. Jak zauważa jeden z Czytelników, w znajdujących się na terenie miasta bankomatach PKO BP nie ma banknotów dwudziestozłotowych.
– Nie można wypłacić kwot 20, 40, 80, 120 złotych i tak dalej. Wypłacane są tylko banknoty o nominale 50, 100 i 200 zł. Dodam, że w Krasnymstawie, Hrubieszowie, czy Lublinie nie ma takich problemów – pisze w liście do redakcji Czytelnik.
To, czy w chełmskich bankomatach PKO BP pojawią się dwudziestozłotówki, jest raczej wątpliwe. Jak czytamy w emailu z Biura Prasowego, bank analizuje faktyczne zapotrzebowanie na te banknoty, w przypadku zgłoszenia od klientów banku lub pracowników oddziału, biorąc również pod uwagę koszty wdrożenia takiego rozwiązania. (kw)