Wyróżnij swoją działalność w sposób, który przyciąga wzrok. Wykorzystaj możliwości kasetonu reklamowego

Jak dowiodły badania, wiele z dokonywanych przez klientów codziennych wyborów ma charakter impulsywny. Oznacza to, że kwestia wizualnej identyfikacji zarówno samego produktu, jak i miejsca, w którym zostanie nabyty, ma bardzo duże znaczenie. Pierwsze spojrzenie skierowane przez potencjalnego klienta w stronę umieszczonego nad lokalem handlowym czy usługowym szyldu powinno przynieść odpowiedź, czy to jest właśnie to miejsce, którego szuka.

Zadbaj o właściwy projekt umieszczonej na kasetonie grafiki

Kasetony reklamowe, często wraz z częścią semaforową, wprost zawładnęły elewacjami wielu budynków, w których prowadzona jest różnego rodzaju działalność gospodarcza. Jest najlepszy sposób na to, by w estetyczny i skuteczny sposób umożliwić rozpoznanie danego obiektu potencjalnemu klientowi. By było to możliwe, trzeba jednak ustrzec się prostych błędów związanych z projektowaniem znajdującej się na nich treści. Do najoczywistszych rzeczy należy to, że powinno być ono wykonane w sposób podporządkowany raz przyjętym zasadom identyfikacji wizualnej. Jest to istotne zwłaszcza wówczas, prowadzimy działalność promocyjną w prasie, internecie, czy gdziekolwiek indziej, gdzie dużą rolę gra obraz. Spójność form użytych we wszystkich miejscach jest konieczna.

Poza tym, pamiętajmy do czego potrzebny jest nam nasz kaseton. Jego pierwszym zadaniem jest pomoc w zlokalizowaniu opatrzonego nim miejsca, do czego powinno posłużyć należycie wyeksponowane logo i nazwa, może się także znaleźć na nim krótki opis informujący o przedmiocie działalności. Umieszczenie na nim czegokolwiek więcej, wymaga jednak dużej rozwagi i wyczucia. Kaseton przeładowany treścią, która mogłaby znaleźć się np. na witrynie, stanie się bowiem nieczytelny, a wówczas może nie pełnić swojej roli należycie skutecznie. Jeśli odczytanie znajdujących się na nim informacji wymaga zbliżenia się na odległość, w której równie łatwe w odczytaniu są wszystkie inne napisy, np. poniżej, to możliwe, że nieco zmarnowaliśmy wielki potencjał, jaki kryje w sobie ten element. A jest on m.in. rezultatem możliwości jego podświetlenia – o nim także należy pamiętać, projektując treść. Odpowiednia kontrastowość zapewni doskonałą widoczność po zmroku, a także spójność z efektem, jaki widoczny jest za dnia.

Dobry wygląd to zasługa także solidnej konstrukcji

Jest kilka możliwości wykonania kasetonu reklamowego, o czym można przekonać się przeglądając ofertę zajmujących się nimi firm, takich jak np. warMAX. Zainteresowaniem cieszą się obecnie takie wykonane z dibondu, czyli aluminiowo-polietylenowego kompozytu. Jest on sztywny, lekki i bardzo odporny na warunki zewnętrzne, nie rozwarstwia się i nie blaknie. Elementy graficzne mogą być nim wyfrezowane i podświetlone. Duże możliwości daje także kaseton w ramie z profili aluminiowych z licem z plexi, na którym grafika może być wycięta lub nadrukowana. W przypadku zaś konstrukcji na stelażu, możliwe jest naciągnięcie folii winylowej, która daje wielką łatwość i dowolność w nanoszeniu na nią treści.