Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 KM

Atrakcyjny wygląd i awangardowe wnętrze to największe atuty Peugeota 3008. Na plus tego auta z pewnością należy też zaliczyć prowadzenie i komfort jazdy oraz duży bagażnik. Ma to jednak swoją, i to nie małą, cenę.


Nadwozie i wnętrze

Niedawno 3008 przeszedł facelifting. Zmiany może nie rzucają się w oczy, ale po dokładnych oględzinach widać, że samochód wyładniał i nabrał jeszcze więcej dynamicznego charakteru. Wąskie reflektory z długą pionową kreską LED-ów i kierunkowskazów prezentują się fantastycznie. Podobnie boczne wloty powietrza w zderzaku oraz tył, gdzie pierwsze skrzypce gra biegnący w poprzek całej klapy pas, w który wkomponowano przydymione światła. W tym SUV-ie znajdziemy mnóstwo chromowanych elementów takich jak ramki okien, listwy na drzwiach, zderzaku i na dachu. Naszym zdaniem to lekki przesyt, ale też i kwestia gustu.

Wnętrze, mimo że jest z nami już od paru lat, wciąż robi duże wrażenie. Nie ma tu tradycyjnej dźwigni skrzyni biegów, a jedynie niewielki dżojstik. Wysoki tunel środkowy, ukształtowanie deski rozdzielczej i wyprofilowanie boczków drzwi sprawiają, że kierowca czuje się dokładnie otulony przez to wnętrze. Rolę centrum dowodzenia pełni wielki, ponad 12-calowy centralny wyświetlacz.

Na tej samej wysokości umieszczono ekran, na którym wyświetlane są wszystkie niezbędne kierowcy informacje. Fotele są bardzo wygodne, a wysoki tunel środkowy oraz skierowane w stronę kierowcy elementy deski rozdzielczej dają wrażenie otulenia przez kokpit. Na tylnej kanapie miejsca jest dość nawet dla wysokich osób. Do tego mamy jeszcze przestronny i pojemny, bo mający 520 litrów pojemności bagażnik.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską naszej 3008-mki zainstalowano silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM. Napęd na przednie koła przenosi 8-biegowy automat. W tej konfiguracji Peugeot rozpędza się do setki w 11,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi niemal 190 km/h. Nie są to powalające wartości, ale wrażenia z jazdy wcale nie są nieprzyjemne. W mieście trochę słychać silnik, szczególnie przy ruszaniu, ale to jedyna niedogodność. Średnie spalanie jest średnie jak na auto tej klasy i wynosi ok. 7 litrów oleju napędowego na każde sto kilometrów.

Zawieszenie i komfort jazdy

Dynamiczny wygląd nadwozia Peugeota 3008 idzie w parze z nastawami jego zawieszenia, które wbrew niegdyś popularnej opinii wcale nie jest miękkie i pływające. Owszem, jest bardziej komfortowe od niemieckiej konkurencji, ale tylko odrobinę. Dzięki temu kierowca ma cały czas kontrolę nad autem, które nie ma tendencji do przechyłów, a tym bardziej do bujania na nierównościach.

Wyposażenie i cena

Konfigurator modelu otwiera niemała kwota 116500 zł. Środkowa wersja wyposażenia Allure z dieslem i automatyczną skrzynią zaczyna się od 141800 zł. Na pokładzie testówki znalazło się mnóstwo elektronicznych systemów wspomagania jazdy, ponad 12-calowy wyświetlacz, możliwość wyboru kilku trybów jazdy, indukcyjna ładowarka, półskórzana tapicerka, aktywny tempomat i wiele innych.

News will be here