E-urząd na finiszu

Aby załatwić większość urzędowych spraw w Ratuszu mieszkańcy Świdnika nie będą musieli ruszać się z domów. Już niedługo uruchomione zostanie elektroniczne biuro obsługi klienta, które znacznie ułatwi i przyspieszy komunikację z urzędem.


– Jesteśmy na ostatniej prostej projektu cyfryzacji Urzędu Miasta Świdnik. Lada dzień oddamy do Waszego użytku nową stronę miasta, ale przede wszystkim eBOK. W elektronicznym biurze obsługi klienta załatwicie większość spraw bez wychodzenia z domu. Będzie szybciej i sprawniej – zapowiedział ostatnio na Facebooku wiceburmistrz Świdnika Marcin Dmowski.

Urząd Miasta będzie miał przede wszystkim nową stronę internetową (e-swidnik.pl). Znajdziemy tu najważniejsze informacje dotyczące pracy Ratusza i podległych mu jednostek. Do tej pory urząd nie miał takiej strony, a jedynie zakładkę na stronie „Świdnik wysokich lotów” (swidnik.pl). Co najważniejsze, na nowej stronie znajdziemy elektroniczne biuro obsługi klienta (eBOK).

Za pomocą tej platformy z domu będziemy mogli złożyć np. wniosek o zwrot opłaty skarbowej, załatwić formalności dotyczące podatku od nieruchomości, a dzięki specjalnej wyszukiwarce łatwo sprawdzić na jakim etapie jest nasza sprawa. Znajdziemy tu również informację o tym, jakie dokumenty są potrzebne do załatwienie poszczególnych spraw i pobrać wszystkie druki. Aby korzystać z tych udogodnień będzie potrzebny profil zaufany lub podpis elektroniczny, ale jak zaznaczają urzędnicy wielu mieszkańców już się nimi posługuje.

– Oczywiście nadal będziemy pracować stacjonarnie i te osoby, które preferują bezpośredni kontakt, będą miały taką możliwość, ale większość spraw będzie można załatwić online – dodaje M. Dmowski. (w)

News will be here