500 plus z e-minusem

Nasza Czytelniczka złożyła elektronicznie wniosek o „500+”, ale po odbiór decyzji z chełmskiego MOPR musi pofatygować się osobiście. – To absurd, że urząd nie może odpowiedzieć w ten sam sposób, tylko robi to „papierowo” – ocenia chełmianka.

– Wniosek o świadczenie „500+” złożyłam elektronicznie – mówi Czytelniczka. – Byłam przekonana, że decyzję otrzymam tą samą drogą. Byłam zdziwiona, gdy zadzwoniła do mnie urzędniczka z MOPR-u, prosząc, abym po decyzję zgłosiła się osobiście. To nonsens. Dlaczego nie mogli mi odpowiedzieć elektronicznie? Pewnie przez to w MOPR będą kolejki i niepotrzebne nerwy.
Waldemar Kozioł, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Chełmie, tłumaczy, że ośrodek wysyła decyzje elektronicznie, ale w niektórych przypadkach nie ze swej winy nie może tego zrobić.
– Na wnioski złożone za pośrednictwem systemu ePUAP lub portal empatia będziemy odpowiadać w formie elektronicznej – wyjaśnia dyrektor Kozioł. – Inaczej jest z wnioskami złożonymi za pośrednictwem banków. W tym przypadku decyzja będzie w formie pisemnej i będzie można ją odebrać tylko osobiście. Przy realizacji programu „500+” wychodzą pewne komplikacje, które wymagają jeszcze uregulowania.
Co to za komplikacje? Dokładnie tego nie poznaliśmy. Od Czytelniczki dowiedzieliśmy się natomiast, że wniosku o „500+” wcale nie składała za pośrednictwem systemu bankowego. Na pocieszenie mamy dla chełmianki zapewnienie szefa MOPR, że po odbiór decyzji nie będzie musiała stać w ogonku.
– Do odbioru na razie jest około sześćdziesięciu decyzji papierowych. To nieduża ilość i kolejek nie ma – mówi dyrektor Kozioł. (mo)

News will be here