Akcja naprawcza

Honda ogłosiła akcję naprawczą. Kampania dotyczy samochodów, w których wcześniej wymienione poduszki powietrzne mogą zawierać wypełniacz wyprodukowany przy użyciu wadliwego materiału pirotechnicznego generującego gaz.


Jak wynika z komunikatu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w wybranych egzemplarzach różnych modeli Hondy, w których wymieniano poduszki powietrzne w wyniku wypadku lub naprawiano w ramach wcześniejszej kampanii przywoławczej, stwierdzono, że napełniacz przedniej poduszki powietrznej kierowcy lub pasażera mógł być wyprodukowany przy użyciu wadliwego materiału pirotechnicznego generującego gaz.

W wyniku dłuższego oddziaływania wilgoci z powietrza i wysokiej temperatury materiał ten może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej na skutek wypadku.

Opisane zjawisko może wystąpić w wybranych egzemplarzach modeli: Accord – rok modelowy 2003-2015, Civic – rok modelowy 2001-2012, CR-V – rok modelowy 2002-2012, City – rok modelowy 2006-2010, Jazz – rok modelowy 2002-2015, Legend – rok modelowy 2007, Insight – rok modelowy 2010-2012, Oddyssey – rok modelowy 2002-2003, Pilot – rok modelowy 2003-2013 oraz Stream – rok modelowy 2001-2005.

Jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może ulec pęknięciu i w rezultacie do kabiny pasażerskiej mogą przedostać się wystrzelone z dużą siłą małe odłamki metalowe. Na rynku polskim stosowna kampania naprawcza Hondy dotyczy łącznie 3780 samochodów.