Archeolodzy zachwyceni, kierowcy niekoniecznie

Od tego poniedziałku ruch na ulicy Lipowej, na odcinku od ul. Narutowicza do wjazdu na cmentarz, będzie odbywał się tylko połową jezdni

Z kolejnymi sporymi utrudnieniami w centrum Lublina muszą się liczyć kierowcy. Podczas prac na wlocie Krakowskiego Przedmieścia w Aleje Racławickie drogowcy odnaleźli fragmenty dawnej bramy wjazdowej do miasta i roboty zostały wstrzymane do odwołania, a od tego poniedziałku z ruchu zostanie wyłączony pas jezdni na ul. Lipowej.

– W poniedziałek, 12 października, rozpoczną się prace na ul. Lipowej na odcinku od ul. Narutowicza do wjazdu na cmentarz. Będą prowadzone na połowie jezdni ul. Lipowej – od wjazdu w ul. Chopina do zatoki autobusowej – zapowiada Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza. Na ul. Lipowej ruch będzie się odbywał po jednym pasie w każdym kierunku na połowie jezdni od strony ul. Rowerowej. Wlot ul. Sztajna do ul. Lipowej zostanie zamknięty.

Z kolei na wlocie Krakowskiego Przedmieścia w Aleje Racławickie w czasie prac znalezione zostały fragmenty XVII-wiecznej bramy wjazdowej do miasta. – Decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków prace na tym obszarze zostały wstrzymane do odwołania, w celu udostępnienia terenu na potrzeby przeprowadzenia prac archeologicznych – informuje J. Góźdź.

Przebudowa al. Racławickich, ul. Lipowej i ul. Poniatowskiego, czyli jedna z największych drogowych inwestycji w Lublinie na przestrzeni ostatnich lat, ruszyła pod koniec kwietnia. Lubelskim kierowcom najbardziej dawała się we znaki znajdująca się w fatalnym stanie nawierzchnia Alei Racławickich. Przebudowa tej arterii obejmuje m.in.: wymianę asfaltu, wytyczenie buspasów czy wytyczenie ścieżek rowerowych. Prace trwają też na rondzie Honorowych Krwiodawców. Ulica Poniatowskiego zostanie poszerzona do czterech pasów ruchu. Z kolei na ul. Lipowej, oprócz nowej nawierzchni, pojawią się buspasy.

Aleje Racławickie, ul. Lipową i ul. Poniatowskiego przebudowuje konsorcjum, w którego skład wchodzą: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Lubartowie i Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Lublinie. Zaproponowało najmniej, bo około 103,9 mln złotych. Roboty powinny się zakończyć w czerwcu przyszłego roku. GR