Świdnicki ratusz pracuje nad uchwałą krajobrazową, która ma uporządkować panujący obecnie chaos reklamowy.
Nowa uchwała ma określić, gdzie dokładnie będzie można umieszczać reklamy, w jakich rozmiarach i z jakich materiałów.
– Chcemy w końcu uporządkować i ujednolicić wszystkie szyldy. Na pewno zmiany te będą szeroko konsultowane, a po ich wprowadzeniu w życie przedsiębiorcy dostaną odpowiednio dużo czasu, by się do nich dostosować. Zamierzamy powołać zespół konsultacyjny złożony z pracowników Wydziału Planowania Przestrzennego, architekta, przedsiębiorców i mieszkańców – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza ds. inwestycji i rozwoju.
Wiceburmistrz zaznacza też, że prace nad uchwałą będą prowadzone bez pośpiechu, bo ratuszowi zależy, by zrobić to dobrze. Dmowski dodaje, że takie uchwały opracowała już większość dużych polskich miast, a wprowadzają je i mniejsze ośrodki, które chcą zadbać o wygląd.
Obecnie władze miasta sprawdzają, jak wyglądają i funkcjonują takie rozwiązania w innych miastach. Później zdecydują, z których rozwiązań można skorzystać w Świdniku. JN