Biorą się za reklamową pstrokaciznę

Miasto zabiera się za uporządkowanie reklamowego bałaganu

Świdnicki ratusz pracuje nad uchwałą krajobrazową, która ma uporządkować panujący obecnie chaos reklamowy.


Nowa uchwała ma określić, gdzie dokładnie będzie można umieszczać reklamy, w jakich rozmiarach i z jakich materiałów.

– Chcemy w końcu uporządkować i ujednolicić wszystkie szyldy. Na pewno zmiany te będą szeroko konsultowane, a po ich wprowadzeniu w życie przedsiębiorcy dostaną odpowiednio dużo czasu, by się do nich dostosować. Zamierzamy powołać zespół konsultacyjny złożony z pracowników Wydziału Planowania Przestrzennego, architekta, przedsiębiorców i mieszkańców – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza ds. inwestycji i rozwoju.

Wiceburmistrz zaznacza też, że prace nad uchwałą będą prowadzone bez pośpiechu, bo ratuszowi zależy, by zrobić to dobrze. Dmowski dodaje, że takie uchwały opracowała już większość dużych polskich miast, a wprowadzają je i mniejsze ośrodki, które chcą zadbać o wygląd.

Obecnie władze miasta sprawdzają, jak wyglądają i funkcjonują takie rozwiązania w innych miastach. Później zdecydują, z których rozwiązań można skorzystać w Świdniku. JN