By popędzić do stolicy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 5 czerwca trzecią umowę, o wartości 480 mln zł, na przebudowę odcinka trakcji między Otwockiem a Pilawą. To ostatnia z umów dotyczących remontu linii kolejowej nr 7 z Lublina do Warszawy.


Między Otwockiem a Pilawą zostanie dobudowany drugi tor. Przebudowane będą też perony na 3 stacjach i 6 przystankach. Zmodernizowanych zostanie 26 kilometrów torów wraz z siecią trakcyjną. Wymienionych będzie 87 rozjazdów, a na 12 przejazdach kolejowo-drogowych wymienione zostaną urządzenia. Na trasie wybudowanych będzie 5 nowych przejść podziemnych dla pieszych oraz 2 nowe skrzyżowania bezkolizyjne dla samochodów. Pozostałe istniejące wiadukty kolejowe zostaną przebudowane. Celem modernizacji jest zwiększenie szybkości pociągów, które po torach będą mogły poruszać się z szybkością 160 km na godzinę. – Dzisiaj otworzyliśmy drugi rozdział dla lepszych połączeń na linii kolejowej z Warszawy do Lublina – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Póki co podróżujących czekają poważne utrudnienia. Do czasu zaplanowanego na 2019 rok zakończenia przebudowy linii kolejowej nr 7 pociągi do stolicy jeździć będą objazdem przez Łuków, a na niektórych odcinkach będą korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.
(EM.K.)

News will be here