Byli Głupcy, było zamieszanie

Jedna miejscówka, kilka sprzedanych biletów. Awaria systemu dystrybucji biletów Chełmskiego Domu Kultury podczas spektaklu „Głupcy z Chełma” doprowadziła do organizacyjnego chaosu. Możemy się tego spodziewać także na kilku kolejnych wydarzeniach.


To była pierwsza tak poważna awaria systemu dystrybucji biletów w Chełmskim Domu Kultury. W sobotę 26 stycznia padł serwer, a wraz z nim cały system sprzedaży i rezerwacji biletów do CKF Zorza oraz na wszystkie imprezy organizowane przez ChDK. I zaczęły się problemy. Najpierw w kinie. Ludzie, którzy przyszli kupić zarezerwowane wcześniej przez internet bilety, usłyszeli, że wszystkie rezerwacje przepadły. Odprawiani z kwitkiem z Zorzy chełmianie nie szczędzili epitetów w stronę organizacji. Zaraz potem w Zorzy wstrzymano niemal całkowicie sprzedaż, trzeba było się udać do ChDK. Ludzie musieli odstać w kolejce, by móc kupić bilet dostępny tylko bezpośrednio przed seansem. Nie wszyscy okazali zrozumienie.

Ale na tym nie koniec. 9 lutego podczas spektaklu „Głupcy z Chełma” w ChDK okazało się, że na niektóre miejsca sprzedanych jest po kilka biletów. O sprawie poinformowała nas czytelniczka, która nie mogła usiąść na miejscu, za które zapłaciła, bo ktoś inny na nim siedział i pokazał taki sam bilet. W podobnej sytuacji miało się znaleźć się wiele innych osób, które w żaden sposób nie zostały wcześniej poinformowane o ewentualnych problemach.

– Na sali Chełmskiego Domu Kultury panował chaos. Przed spektaklem nie opracowano żadnych zasad rozwiązywania takich sytuacji, chociaż pracownicy wiedzieli, że takie problemy mogą się pojawić. Nie ustalono czyj bilet – kupiony przed, czy po awarii – ma pierwszeństwo, były problemy z odzyskaniem pieniędzy w przypadku decyzji o rezygnacji z obejrzenia spektaklu na innym miejscu niż zakupionym – poinformowała nas czytelniczka.

O wyjaśnienie poprosiliśmy pracowników ChDK. – Niedogodności wiążą się wyłącznie z zajęciem konkretnych miejsc. Jesteśmy przygotowani na takie sytuacje i osobom, których bilety się „zdublują” proponujemy inne, specjalnie zarezerwowane, miejsca. Widzowie informowani są przez pracowników o tej sytuacji, jednak wymaga to również dobrej woli i współpracy z ich strony. W przypadku „zdublowanych” miejscówek istnieje również możliwość zwrotu biletów, jeżeli ktoś ma takie życzenie – mówi Bartłomiej Kazimierczak, główny specjalista ds. organizacji imprez w ChDK.

Dodaje, że takie niedogodności mogą wystąpić podczas następujących imprez: koncert Marka Dyjaka (8 marca), koncert 10 Tenorów (26 marca), występ kabaretu Smile (28 marca) oraz Stand Up Polska (14 marca).

– Za powyższe niedogodności przepraszamy uczestników naszych imprez, prosząc równocześnie o wyrozumiałość. Zapewniamy, że obsługa sali widowiskowej dołoży wszelkich starań, by zapewnić wszystkim atrakcyjne miejsca – dodaje B. Kazimierczak. (mg)

 

News will be here