Chciała pomóc, straciła pieniądze…

Krasnostawscy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa metodą na tzw. BLIK. Jak wynika ze wstępnych ustaleń, sprawca włamał się na konto społecznościowe 26-latki na portalu Facebook. Następnie wykorzystał komunikator Messenger i wysyłał wiadomości do jej znajomych z prośbą o pożyczkę.

– Niestety, jedna z osób przelała pieniądze poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Pokrzywdzona 24-latka w rezultacie straciła ponad 1200 złotych – mówi Jolanta Babicz, rzecznik krasnostawskiej policji. Pokrzywdzoną okazała się mieszkanka Krasnegostawu.

– Chciała pomóc koleżance. Otrzymała z jej konta prośbę o pożyczkę. Okazało się jednak, że zrobił to oszust, przełamując zabezpieczenia elektroniczne do jej komunikatora internetowego – dodaje Babicz.

Sprawą zajęli się policjanci, którzy szukają sprawcy, a także apelują o rozwagę. – Pamiętajmy, że oszuści działają na terenie całego kraju, licząc na szybki zysk. W takiej sytuacji nie działajmy w emocjach i nie ulegajmy presji bliskich czy znajomych osób. Zawsze sprawdźmy czy osoba podająca się za naszego znajomego to na pewno ona. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do rzekomego bliskiego czy znajomego, najlepiej po prostu do niego zadzwonić – podsumowuje rzecznik. (k)

News will be here