Coraz więcej firm w Lublinie działa w zakresie CSR

W ostatnich kilku latach społeczna odpowiedzialność biznesu staje się domeną nie tylko dużych korporacji. CSR (od ang.corporate social responsibility) to sposób działania i zarządzania wyróżniający wielu przedsiębiorców z Lublina oraz regionu i ich zespoły.


CSR to koncepcja, w której przedsiębiorstwo odpowiedzialne jest za swój wpływ na społeczeństwo. W budowaniu strategii uwzględnia oczekiwania interesariuszy, wpływ firmy na środowisko, poszanowanie praw obywateli i zasad współżycia społecznego oraz zaangażowanie społeczne i rozwój lokalnej społeczności.

Według tego podejścia, przedsiębiorstwo nie spełnia tylko swoich celów biznesowych, ale również inwestuje w zasoby ludzkie, wspiera i angażuje się w życie lokalne oraz nawiązuje i dba o relacje z innymi firmami.

Idea społecznej odpowiedzialności biznesowej może być realizowana bez względu na wielkość przedsiębiorstwa. Wcielenie jej w życie pozwala na podniesienie poziomu kultury organizacji i przewagi konkurencyjnej, pozytywnie wpływa na relację z całym otoczeniem zewnętrznym jak również poprawia wizerunek wśród obecnych pracowników.

– Nieustannie rosnąca świadomość przedsiębiorców sprawia, iż zasady CSR są stosowane w coraz większej liczbie firm. Co istotne, duży odsetek przedsiębiorstw w regionie w swoich działaniach uwzględnia już od 2 do 4 obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, jednak 90% z nich nie komunikuje tego swoim klientom oraz otoczeniu. Dlatego na Lubelszczyźnie powstał Klub Odpowiedzialnego Biznesu zrzeszający firmy, które łączy odpowiedzialny biznes. Pozwala na wymianę doświadczeń, pozyskanie kontaktów oraz prezentację swoich dokonań. Wspomaga również nawiązywanie i utrzymywanie relacji z różnymi grupami odbiorców. Działalność Klubu jest najlepszym dowodem na to, że coraz więcej firm działa w zakresie CSR – twierdzi Elżbieta Fijołek z Giełdy Eventów, założycielka Klubu Odpowiedzialnego Biznesu.

E. Fijołek obserwując, już jako aktywny uczestnik, organizacje biznesowe w ostatnich ośmiu latach, zauważyła istotny związek pomiędzy postrzeganiem wizerunku przedsiębiorcy i marki jego firmy poprzez pryzmat jego zaangażowania w środowiskach biznesowych.

– Na te postrzeganie ma wpływ wiele czynników, jak jego obecność, aktywność, udzielanie rzetelnych rekomendacji innym, sponsoring eventów czy też uczestnictwo w eventach społeczno-gospodarczych i oczywiście branżowych– tłumaczy Elżbieta Fijołek.

W przeciwieństwie do pojedynczych akcji promocyjnych czy reklam w mediach taki model działania jest lepiej zapamiętywany i kojarzony z jej realizatorami. Pozwala na wypracowanie dobrej renomy i pozyskanie nowych klientów, którzy w obecnych czasach szczególną uwagę zwracają nie tylko na jakość czy cenę produktu, ale także wizerunek danej firmy i zaufanie do niej.

 

News will be here