Cupra inspirowana naturą

Dźwięk trzaskającego drewna, ocierających się o siebie kamieni czy tańczącego wiatru na kawałku miedzi – między innymi takie odgłosy były inspiracją dla brzmienia C Born. Zespół inżynierów i projektantów zmierzył się z wyzwaniem przekazania emocji poprzez elektryczne brzmienie modelu, który lada dzień pojawi się w salonach.

W melodii, poszczególne nuty łączą się po to, by przekazać emocje. Zespół inżynierów i projektantów zdołał przekształcić odgłosy natury w elektryczne brzmienie Borna.

Holistyczne doświadczenie

Podejście Cupry do stworzenia brzmienia Borna opierało się na osiągnięciu całości, która wykracza poza sumę jej części. Nowy, w pełni elektryczny model, mimo że nie emituje spalin, może wzbudzać liczne emocje. W tym celu zespół stworzył sensoryczny wszechświat. – Design Cupry inspirowany jest naturą: kamieniami, drewnem, minerałami. Te inspiracje pomogły ukształtować wygląd modelu, materiały i paletę kolorów, z jakich został stworzony oraz dźwięk, jaki ten samochód wydaje. Uzyskaliśmy całościowe doświadczenie, gdzie pojawia się ta sama historia – stwierdza Francesca Sangalli, szefowa zespołu Color&Trim w firmie Cupra.

Emocje, które można usłyszeć

Inżynierowie dźwięku Cupra do stworzenia brzmienia Borna zastosowali najnowsze technologie. Określono nuty, a wraz z nimi należało napisać partyturę dźwięków. – Pod wieloma względami proces twórczy był podobny do produkcji muzycznej – połączono nagrane odgłosy natury, a następnie poddano je elektronicznej obróbce. To był fascynujący i w pełni nowatorski proces. Wierzymy, że wrażenia z jazdy pozwolą odkryć nowe doznania – komentuje Adrián Mateo, inżynier dźwięku Cupra.

Natura w ruchu

Podobnie jak dzieje się to w naturze, elektryczne brzmienie Cupry nie jest statyczne, a stale się zmienia i ewoluuje. – Ściśle współpracowaliśmy z inżynierami przy opracowaniu trzech filarów, które miały generować emocje: tajemniczość, napięcie i ekspresję – tłumaczy Sangalli. W ten sposób powstał dźwięk pełen dynamiki, który przepływa między tymi trzema konceptami. – W naszym zamyśle dźwięk miał w sposób dynamiczny wyrażać emocje, w zależności od stylu prowadzenia samochodu w danym momencie. Przykładowo, może on rozwijać się bardziej lub mniej gwałtownie w stosunku do zastosowanego przyspieszenia, wywołując różne doznania związane z tymi trzema pojęciami – dodaje Mateo.

News will be here