Dał się nabrać i stracił 25 tys. zł

48-letni krasnostawianin otrzymał telefon od rzekomego pracownika banku z informacją o próbie wyłudzenia kredytu na jego dane. Został poinstruowany co ma robić, by ratować swoje pieniądze, a w efekcie stracił 25 tys. zł.

Informację o oszustwie dyżurny krasnostawskich policjantów otrzymał w ostatni czwartek wczoraj. – Zgodnie ze złożonym przez 48-letniego mężczyznę zawiadomieniem, zadzwonił do niego człowiek podający się za pracownika banku informując, że ktoś próbował wyłudzić pieniądze na jego dane i musi teraz postępować zgodnie z instrukcjami, aby zabezpieczyć środki pieniężne na swoim koncie i anulować zaciągnięty kredyt – mówi Jolanta Babicz z krasnostawskiej policji. Poszkodowany zainstalował aplikację przesłaną przez rozmówcę oraz zatwierdził kilka transakcji kodem „na blika”. Kiedy ponownie zalogował się na swoje konto, to okazało się, że stracił prawie 25 tys. zł.

Sprawę wyjaśniają funkcjonariusze, którzy apelują po raz kolejny o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji. – Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej czy podawanie danych do logowania – ostrzega Babicz. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktujmy się z naszym bankiem. (k)

News will be here