Dieta na wiosnę

Praktycznie pożegnaliśmy już zimę i powitaliśmy tak długo wyczekiwaną i uwielbianą przez nas wiosnę. Ponury czas odszedł w zapomnienie, a zastępują go pełne słońca i energii wiosenne dni. W związku z tym powinniśmy zadbać w odpowiedni sposób o nasz organizm, oczyścić go z nagromadzonych przez zimę zapasów i dostarczyć zastrzyku energii poprzez smaczną, zdrową i kolorową dietę.

Podstawą naszego jadłospisu w tym czasie powinny być przede wszystkim warzywa i owoce. Znajdziemy w nich wszystkie składniki odżywcze, witaminy i minerały potrzebne by przebudzić organizm z zimowego snu. Bardzo ważne jest również, aby spożywać regularnie pięć posiłków dziennie. W naszym wiosennym menu powinniśmy natomiast unikać cukrów prostych i tłuszczów zwierzęcych, a warzywa powinny stanowić element każdego posiłku.
Jedzmy nowalijki
Wykorzystujmy dary natury, jakimi są świeże nowalijki. Wybierajmy szczególnie te bogate w beta-karoten np. marchewkę, sałatę lub szpinak. Kupując nowalijki upewnijmy się, że pochodzą one z zaufanego sklepu, aby bez obaw móc rozkoszować się ich barwą i smakiem. Duża ilość witaminy C zawartej w młodych ziemniakach, pomidorach czy papryce oczyści organizm z toksyn, wpłynie pozytywnie na naczynia krwionośne i zapewni zdrowy wygląd skóry. Twórzmy wszelkiego rodzaju kolorowe sałatki, ponieważ „jemy oczami” i wzbogacajmy ich smak delikatnymi sosami z soku z cytryny, jogurtu naturalnego czy oliwy z oliwek.

Wybierajmy chude mięso

Nie powinniśmy również zapomnieć o chudym mięsie w postaci kurczaka, indyka, królika, zająca lub cielęciny jak również świeżych ryb bogatych w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Dwie lub trzy porcje takiego białka w tygodniu zaowocują lepszym samopoczuciem i zdrowiem.

Co do picia?

Również, tak często wypijane zimą ciepłe napoje jak kawa czy herbata, dobrze jest zastąpić wodą mineralną bądź sokami wyciskanymi ze świeżych warzyw i owoców oraz zieloną herbatą. Ta ostatnia przyspieszy przemianę materii, oczyści organizm i będzie chronić przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Pamiętajmy, że powinniśmy wypijać około 2 litrów płynów dziennie.

Ruch to zdrowie

Wiosną nie zapominajmy również o aktywności fizycznej. Wyłączmy telewizor i wybierzmy się na wiosenny spacer. Dzięki temu stracimy nagromadzone kilogramy, rozruszamy zastałe zimą kości, a nasze samopoczucie ulegnie zdecydowanej poprawie. Dzięki ruchowi dotlenimy się, skóra nabierze blasku i zdecydowanie poprawi się przemiana materii.