Drogowa rewolucja przy Gali

W rejonie Gali szykują się wielkie drogowe zmiany

Przebudowa ronda „na klinie”, nowy most nad Czerniejówką, buspasy od ul. Fabrycznej aż do ul. Grabskiego, do tego nowa trakcja, chodniki, zatoki autobusowe, latarnie, wiaty przystankowe – miasto szykuje wielką przebudowę w rejonie ronda Lubelskiego Lipca i ulicy Fabrycznej.


To rondo należy do jednych z najważniejszych w mieście – tu zbiega się ruch z trasy Zielonej i dróg w kierunku Śródmieścia oraz Felina. Z uwagi na rolę w układzie drogowym Lublina można śmiało stwierdzić, że szykuje się drogowa rewolucja, a wcześniej spore utrudnienia.
Najpierw jednak miasto musi wybrać wykonawcę zadań. Koperty z ofertami otworzą urzędnicy Zarządu Dróg i Mostów 12 kwietnia.

Rozbiorą most, zawieszą trakcję

W planach jest m. in. przebudowa wyspy i wszystkich wlotów na rondo oraz rozbiórka i budowa nowego mostu nad Czerniejówką. – Nad ul. Lubelskiego Lipca 80, na odcinku od ronda do skrzyżowania z al. Piłsudskiego, zawiśnie nowa trakcja trolejbusowa – mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. Pojawią się nowe chodniki, a wzdłuż Fabrycznej wydzielona zostanie też ścieżka rowerowa. Przebudowane zostanie oświetlenie i sieć kanalizacyjna. Po zakończeniu tych robót miasto przystąpi do modernizacji przystanków autobusowych. – każdy będzie posiadał wiatę.
Zadanie jest częścią dużego projektu „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej w Lublinie”, na który składa się siedem inwestycji. Poza pracami na rondzie Lubelskiego Lipca mowa o przebudowie układu ulic Droga Męczenników Majdanka, Grabskiego i Sulisławickiej oraz skrzyżowanie Drogi Męczenników Majdanka z ul. Lotniczą, przebudowie Grygowej z wiaduktami, zakupie nowych autobusów. Na ten rok miasto wyznaczyło na te cele razem ponad 59,5 mln zł. Aż 85 procent stanowi unijna dotacja.
Wszystkie prace przy rondzie Lubelskiego Lipca i Fabrycznej mają się zakończyć za ponad półtora roku, do końca października 2019 roku. BACH