Duży procent od Palikota

Janusz Palikot, były polityk wzbudza zaufanie prywatnych inwestorów. Na swój najnowszy pomysł, sieć 10 lokalnych Alkotek z alembikami do destylacji m.in. wódki kraftowej „Palikot”, piwem rzemieślniczym, importowanymi destylatami i autorskim menu, zebrał właśnie ponad 4 miliony złotych. Wcześniej identyczne kwoty udało mu się pozyskać na dwa inne projekty – produkcję Tenczyńskiej Okovita i Tenczynek Bezalkoholowe!


– Wszystkie trzy kampanie – Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe, Alembik – to odrębne strukturalnie projekty. Wszystkie jednak łączy fakt, że przez crowdinvesting pozyskały grono inwestorów, którzy kibicują powodzeniu tych biznesów. Alembik Polska zgromadził społeczność ponad 1200 osób, za co pragnę serdecznie podziękować. Przed nami miesiące wytężonej pracy nad realizacją projektu. Już niedługo otworzymy w Lublinie pierwszą z dziesięciu Alkotek i mam nadzieję, że będzie to idealne miejsce do spotkania i celebracji wspólnego sukcesu z inwestorami – powiedział Janusz Palikot.

Alembik Polska SA uruchomi do końca trzeciego kwartału 2021 sieć Alkotek w 10 miastach. Z zebranej puli 4,185 mln zł spółka przeznaczy 1,5 mln zł na zakup 10 alembików i taką samą kwotę na wyposażenie lokali. Pozostałe środki wyda na sprzęt do wyszynku piwa (tapy) do 10 lokali, stworzenie aplikacji oraz koszty akcyzy, marketingu, importu, środki obrotowe. Już niedługo ruszy pierwszy lokal w centrum Lublina na ul. Przechodniej 4. W tym roku uruchomione zostaną jeszcze dwa punkty, zaś pozostałych 6 kolejnych ruszy do końca III kwartału 2021.

W lokalnych destylarniach, otwartych dla gości produkowana będzie wódka rzemieślnicza Palikot, a także inne mocne alkohole – w każdym z punktów inny. Na miejscu dostępne będą również piwa kraftowe i rzadkie trunki rzemieślnicze z importu oraz autorskie menu inspirowane kuchnią śródziemnomorską i kaukaską. Nowością będą samoobsługowe krany piwne z piwem rzemieślniczym, działające w systemie prepaidowym.

Strategia Alembik Polska zakłada osiągnięcie w 2021 r. przychodów w wysokości 12 mln zł, w tym 5,7 mln zł ze sprzedaży destylowanych w Alkotekach oraz podwojenie tych wartości już w 2022 r. Spółka oczekuje osiągnięcia zysku netto w przyszłym roku na poziomie 1,9 mln oraz blisko 3,9 mln w roku kolejnym. Wypłata dywidendy jest przewidywana od roku obrotowego 2022.

Alembik Polska to już trzecie przedsięwzięcie Janusza Palikota, które realizuje wspólnie z crowdinwestorami. W 2019 roku zebrał 4,18 mln na założenie spółki Tenczyńska Okovita SA produkującej okowitę, a wiosną 2020 4,176 mln na utworzenie spółki Tenczynek Bezalkoholowe SA, która zajmie się dealkoholizacją piw. Obie kampanie promowane były na platformie Crowdway.pl. Wszystkie trzy spółki stanowią samodzielne koncepty biznesowe. (opr. bs)