Dworzec wyładniał

Na dworcu Lublin Główny pasażerowie mogą już korzystać z nowego peronu numer 2. Są na nim ławki, tablice informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Niebawem ruszy kolejny etap prac, polegający na przebudowie peronu nr 1.


PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują stację Lublin Główny. Do gotowego od grudnia peronu nr 3 dołączył kolejny – peron nr 2. – Na nowym peronie podróżni wsiadają do pociągów z jednej strony krawędzi. Prowadzone są prace, m.in. budowana jest nowa, szeroka wiata. Przygotowywana jest winda. Obecnie na peron można dostać się przejściem podziemnym od strony dworca i skweru im. Grażyny Chrostowskiej oraz tymczasowym przejściem od strony ul. Gazowej, gdzie wybudowana jest pochylnia – czytamy w komunikacie prasowym przygotowanym przez PKP PLK. W komunikacie czytamy również, że „nowa, wyższa konstrukcja ułatwia pasażerom dostęp do pociągów i zapewnia większy komfort”. Peron „dostosowany jest też dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a podróże osobom niewidomym i niedowidzącym ułatwiają ścieżki prowadzące”.

Niebawem ruszy kolejny etap robót. Modernizowany będzie pierwszy peron, położony najbliżej budynku dworca. Po rozbiórce starego peronu pojawi się nowy z wiatą, ławkami i gablotami informacyjnymi. Roboty zaczną się w połowie kwietnia, o ile planów nie pokrzyżuje trwająca epidemia koronawirusa.

– Na stacji zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu dla pasażerów. Ze względu na zakres robót konieczne będzie zamknięcie przejścia podziemnego pomiędzy peronem nr 1 i 2. Dojście do peronu nr 2 i 3 będzie możliwe wyłącznie od ulicy Gazowej, a także od strony skweru im. G. Chrostowskiej – czytamy w komunikacie PKP PLK. Wszystkie prace na stacji Lublin Główny mają się zakończyć w tym roku.

Modernizacja stacji Lublin Główny jest związana z przebudową linii kolejowej między Lublinem a Warszawą. Po ukończeniu modernizacji podróż najszybszym pociągiem z Lublina do stolicy zajmie około półtorej godziny.

Przypomnijmy, że roboty trwają też m.in. na wiaduktach kolejowych przy ul. Janowskiej, Diamentowej i Drodze Męczenników Majdanka. Przebudowywane są też mosty nad Bystrzycą i Czerniejówką. Budowane są tam nowe konstrukcje betonowe, układane są też tory i rozjazdy. GR