Dyrygowanie lubelską komunikacją

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie ogłosił przetarg na rozbudowę wdrożonego w 2015 roku Systemu Zarządzenia Ruchem. W przyszłości będzie on skorelowany z komunikacją miejską, informacją parkingową, Lubelskim Rowerem Miejskim, uwzględni także warunki atmosferyczne. Głównym celem jest udrożnienie ruchu w Lublinie i poprawa bezpieczeństwa na drogach.
Zakres prac obejmie rozbudowę systemów zarządzania sygnalizacjami świetlnymi, zarządzania elektronicznymi wyświetlaczami ze zmienną treścią, wykrywania zaburzeń ruchu, rozpoznawania tablic rejestracyjnych, informacji publicznej i monitoringu wizyjnego. System będzie zintegrowany z transportem zbiorowym, Lubelskim Rowerem Miejskim i systemem zarządzania ruchem na miejskiej obwodnicy.
W nowej odsłonie SZR pozwoli na lepszą analizę bezpieczeństwa na drogach, dostęp do niego będą miały służby miejskie.
Miasto nie wyklucza zatrudnienia nowych operatorów. – Na ten moment Centrum Sterowania Ruchem obsługuje czterech operatorów. Myślimy, że docelowo powinno być ich sześciu – informuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.
Dodatkowe kamery miejskiego monitoringu i rejestratory tablic mają pojawić się na skrzyżowaniach w ciągu ulic: Głębokiej, Kunickiego, Nadbystrzyckiej, Smorawińskiego, Zemborzyckiej, Zana, alei Spółdzielczości Pracy. Obecnie system działa na Al. Racławickich, al. Kraśnickiej, al. Tysiąclecia, al. Solidarności, ulicach: Mełgiewskiej, Krańcowej, Wieniawskiej, Lipowej, Narutowicza, 3 Maja, Lubelskiego Lipca, Droga Męczenników Majdanka.

Rozbudowany System wzbogaci się również o informacje meteorologiczne. Centrum zostanie przeniesione z budynku przy Lipowej 27. Nie znamy jeszcze miejsca nowej siedziby – wskaże ją wykonawca rozbudowy systemu. Wyłoniony on zostanie 13 lutego, kiedy ZDiM dokona otwarcia ofert konkursowych. Prace powinny się zakończyć w 2020 r. Do tej pory budowa systemu kosztowała ponad 29 milionów złotych.BCH