Elektronaciągacze!

Do drzwi mieszkańców Chełma puka młody mężczyzna i, podszywając się pod podwykonawcę PGE, obiecuje im „kilkumiesięczne gratisy w dostawie prądu”. Wystarczy tylko podpisać dokument, który tak naprawdę jest umową z zupełnie nowym dostawcą energii. PGE uczula chełmian: nasi pracownicy nie odwiedzają klientów w ich domach.

Od pewnego czasu po domach mieszkańców Chełma krąży młody mężczyzna i, jak relacjonują Czytelnicy, próbuje naciągnąć naiwnych ludzi. Legitymuje się jako przedstawiciel firmy energetycznej, która rzekomo od grudnia 2018 roku pełni usługi dla PGE Obrót (dostarczającego prąd do niemal wszystkich domów w Chełmie). Mężczyzna oferuje znaczne obniżki i informuje ludzi o rzekomo przysługującym im na start okresie 4 miesięcy darmowego korzystania z usług dotychczasowego dostawcy energii (czyt. PGE Obrót).

Muszą jedynie wyrazić wolę skorzystania z promocji, podpisując stosowny dokument. W rzeczywistości klienci PGE podpisują umowę z zupełnie nowym dostawcą prądu i narażają się na znaczne koszty. O krążącym po domach nieuczciwym przedstawicielu handlowym sygnalizowali jeszcze w grudniu m.in. mieszkańcy osiedli Słoneczne, Dyrekcja Dolna i Kościuszki. Ostatnio był widziany w centrum.

– Pracownicy PGE Obrót nie odwiedzają klientów w domach w celu podpisania nowych umów lub jakichkolwiek zmian w dokumentacji. Nasi klienci mogą dokonać zawarcia umowy w Biurach Obsługi Klienta lub drogą korespondencyjną. Aktualizacja umowy albo przyjęcie oferty możliwe jest również poprzez zdalne kanały kontaktu takie jak eBOK czy Infolinia – przestrzega Katarzyna Stącel z zespołu prasowego PGE Obrót.

Stącel przedstawia kilka zasad, których powinno się przestrzegać, aby nie stać się ofiarami oszustów: – Należy sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i to, jaką firmę reprezentuje. Dokładnie zapoznać się z dokumentami, które nam proponuje: skontrolować wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty, a także sprawdzić, jakie są warunki rozwiązania umowy.

Zachować jeden egzemplarz umowy, jeśli już ją podpisaliśmy. Jeśli klient ma jakiekolwiek wątpliwości może zadzwonić pod numer naszej Infolinii 422 222 222. Taki telefon często nie tylko pozwala ochronić siebie, ale także pomaga nam ostrzegać innych mieszkańców danego terenu – podkreśla.

Co istotne, w każdym przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy (czyli np. w domu), klient ma prawo do jej rozwiązana w ciągu 14 dni bez żadnych negatywnych dla siebie skutków. (pc)

News will be here