Gapowicz zapłaci kartą

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie wprowadza możliwość zapłacenia mandatu za jazdę bez biletu „od ręki” kartą bankomatową. Podobnie jak w przypadku płatności kary gotówką tacy gapowicze skorzystają z 40-procentowej zniżki.


– Chcemy w ten sposób poprawić ściągalność mandatów, którą w tym momencie nie możemy się szczycić. W Warszawie ten system się przyjął, ściągalność wzrosła – przyznaje zastępca dyrektora ZTM, Sławomir Podsiadły. – Koszty egzekucji mandatów są nie tylko wysokie, ale samo postępowanie jest bardzo czasochłonne – dodaje Grzegorz Malec, dyrektor lubelskiego ZTM.
Lubelscy kontrolerzy będą mieli do dyspozycji 12 terminali do przyjmowania płatności kartą.
Przy 40-procentowej zniżce mandat kosztuje 96 zł (opłacony do tygodnia 112 zł, po tym terminie 160 zł).

Trajtki na nowej Muzycznej

Nowo oddaną ulicą Muzyczną i mostem 700-lecia jeszcze przed rozpoczynającym się w tym tygodniu Euro U-21 będą kursować trolejbusy linii 152 i 154. Te pierwsze jeździć teraz będą z Nadbystrzyckiej w Muzyczną, dalej pojadą Stadionową, pod dworzec PKP, skąd powrócą na Stadionową, Lubelskiego Lipca 80, plac Bychawski i dalej pojadą starą trasą.
Natomiast jadący na Chodźki trolejbus 154 przejedzie przedłużoną Muzyczną, mostem i Stadionową pod dworzec PKP skąd wróci przez Stadionową oraz Lubelskiego Lipca 80 i dalej pojedzie Wolską, wracając na starą trasę.
– Regularne linie puścimy 10 czerwca. Połączą rejony akademickie z dworcem – mówi Paweł Paszko, inspektor w ZTM.
Zakupione wcześniej bilety okresowe na te linie obowiązują bez zmian.

Jakie jeszcze zmiany?

Od 10 czerwca ZTM wprowadza również wydłużenie kursów linii 21 i 23 aż do pętli Felin Spiessa, co ułatwi dotarcie do firm w rozbudowującej się Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Ponadto w związku z nową organizacją ruchu przy budowanym skrzyżowaniu ulic Ducha, Solidarności, linie 13 i 42 wjadą już pod wiadukt z al. Sikorskiego i skręcą dalej w wykonaną już ul. Północną.
Dzięki porozumieniu z wójtem gminy Konopnica wydłużona zostanie również linia 54 z Węglinka do Stasina. Ma to związek z generalnym remontem torów kolejowych w kierunku Warszawy i zamknięciem ich od 11 czerwca na odcinku Lublin-Dęblin.
ZTM prowadzi również rozmowy z władzami Świdnika celem zagęszczenia międzymiastowej linii 55. BCH

News will be here