HONDA e już w produkcji

Nowe miejskie auto elektryczne – HONDA e – jest pierwszym modelem marki, zbudowanym na zaprojektowanej od podstaw platformie. Podwozie zapewnia zwrotność typową dla samochodów miejskich nowej generacji, układ napędowy maksymalną sprawność i funkcjonalność, a wydajne baterie umożliwiają szybkie ładowanie.

Platforma Hondy e została opracowana z myślą o zapewnieniu satysfakcjonujących wrażeń z jazdy miejskiej. Bateria trakcyjna jest umieszczona centralnie między osiami pod podłogą, dzięki czemu osiągnięto rozkład masy 50:50 i nisko położony środek ciężkości, a w efekcie optymalny rozkład masy i stabilność podczas jazdy. Elektryczna jednostka napędowa generująca wysoki moment obrotowy przekazuje napęd na tylne koła, co poprawia precyzję prowadzenia nawet podczas dynamicznego przyspieszania. Dzięki nowej platformie osiągnięto połączenie komfortu i zwrotności.

Niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu gwarantuje stabilność w każdych warunkach, płynność jazdy i kontrolę nad pojazdem. Aluminiowe elementy zawieszenia zmniejszają masę pojazdu, wpływając na podniesienie sprawności energetycznej i osiągów. Kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy Hondy e zapewniają jej zwrotność, jaką będą reprezentowały małe samochody przyszłości, łatwe w manewrowaniu w obszarach zurbanizowanych i dostarczające właścicielom przyjemności z jazdy.

Dzięki niezawodnemu akumulatorowi litowo-jonowemu o dużej pojemności 35,5 kWh, który można ładować za pomocą złącza Typu 2 (DC) lub szybkiej ładowarki prądu zmiennego (AC) CCS2, obsługa auta jest łatwa i pozwala na elastyczne korzystanie z różnych źródeł ładowania. Przy zasięgu ponad 200 km i możliwości szybkiego ładowania, do 80% pojemności baterii w 30 minut, zaawansowany układ napędowy sprawdza się podczas codziennych dojazdów do pracy.

Złącze ładowania, zaprojektowane z naciskiem na prostotę i funkcjonalność, jest zintegrowane z maską i zaopatrzone w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED informujące o stanie naładowania. Aby nie ograniczać przestrzeni pasażerskiej, zastosowano zwarty i lekki system chłodzenia akumulatora trakcyjnego wodą, który utrzymuje jego optymalną temperaturę i zwiększa wydajność oraz utrzymuje odpowiednią pojemność. Honda zapewnia, że do roku 2025 całość gamy sprzedawanych w Europie pojazdów będzie wyposażona w napędy zelektryfikowane.