Jabłko po lubelsku

Zbigniew Chołyk (z prawej), prezes zarządu LubApple Sp. z o.o. oraz Rafał Szmit, członek zarządu LubApple. Na konferencji obecny był wicemarszałek Grzegorz Kapusta

Jabłko Lubelskie to kolejna marka, która ma promować Lubelszczyznę na polskim i zagranicznym rynku. Smaczne owoce z apetycznym logo są już dostępne lub lada dzień będą w sieciach sklepów Biedronka, Aldik, Makro, Stokrotka, Carrefour, Piotr i Paweł oraz E. Leclerc.


Jabłko Lubelskie to pomysł spółki LubApple, jednego z czołowych producentów owoców w Europie, założonego w 2015 r. przez pięciu największych producentów owoców z województwa lubelskiego: ZPO Stryjno-Sad, Józefów Sad Sp. z o.o., Witabo Sp. z o.o., FruVitaLand Sp. z o.o. oraz ZPO Sadpol. Firma oferuje najwyższej jakości owoce pochodzące z malowniczych terenów Lubelszczyzny, która słynie z długoletnich tradycji sadowniczych. Ponad 90 procent wszystkich owoców stanowią jabłka. Pozostała oferta firmy obejmuje maliny, wiśnie, truskawki, gruszki, śliwki oraz porzeczki o znakomitych walorach smakowych i odżywczych. Firma produkuje ok. 100 000 ton owoców rocznie.
– Zadecydowaliśmy o wprowadzeniu na rynek nowej marki – Jabłko Lubelskie, która stanie się kolejnym produktem promującym Lubelszczyznę na polskim i zagranicznym rynku. Długoletnia tradycja oraz bogate doświadczenie poszczególnych podmiotów wchodzących w skład grupy doprowadziły do powstania najwyższej jakości produktu, który z powodzeniem może konkurować z innymi na rynkach światowych. – mówi Zbigniew Chołyk, prezes zarządu LubApple Sp. z o.o..
Marka Jabłko Lubelskie obejmuje sześć głównych odmian: Golden, Gala, Red Jonaprince, Jonagored, Szampion i Idared. Swoje walory smakowe i odżywcze zawdzięcza znakomitym warunkom klimatycznym i glebowym Lubelszczyzny oraz starannym uprawom, opartym na solidnej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu w zakresie sadownictwa.
– Region lubelski wyróżnia duże nasłonecznienie, czyste, nieskażone powietrze oraz występowanie gleb wapiennych, które idealnie sprawdzają się w przypadku uprawy jabłoni, zapewniając doskonały smak i najwyższą jakość naszych owoców – mówi Rafał Szmit, członek zarządu LubApple.
Owoce LubApple są już dostępne lub lada dzień będą w sieciach sklepów Biedronka, Aldik, Makro, Stokrotka, Carrefour, Piotr i Paweł oraz E. Leclerc. Firma z powodzeniem funkcjonuje również na rynkach zagranicznych. Obecnie LubApple dostarcza swoje produkty do kilkunastu krajów, takich jak: Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Holandia, Włochy, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Czarnogóra, Albania, Ukraina, Białoruś, Litwa, Kazachstan, Mongolia, Izrael, Jordania, Algieria, Libia, Egipt, Arabia Saudyjska oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie.
W tym roku dzięki współpracy z Urzędem Marszałkowskim w Lublinie firma będzie uczestniczyć w Międzynarodowych Targach w Madrycie, które mamy nadzieję zaowocują kolejnymi kontraktami o zasięgu międzynarodowym. Intensywnie się rozwijamy, inwestujemy w nowoczesne technologie i tym samym stale zwiększamy swój potencjał produkcyjny. – dodaje Zbigniew Chołyk. KB