Za nami podsumowanie 18. edycji wojewódzkiego konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy”. Wśród wyróżnionych znalazł się krasnostawski US.
Celem konkursu, organizowanego przez Business Centre Club we współpracy z Ministerstwem Finansów, jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta. Kolejny raz urzędy skarbowe zostały ocenione przez przedsiębiorców. Ze względu na pandemię, centralne obchody odbyły się w formie online. W tegorocznej edycji laur przyjazności otrzymało 66 urzędów skarbowych w tym 5 z województwa lubelskiego. Przedsiębiorcy oceniali jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji i kompetencje pracowników.
Certyfikat „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” przyznawany jest na rok. Wśród wyróżnionych urzędów z województwa lubelskiego znalazł się Urząd Skarbowy w Krasnymstawie, a także: Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie, Urząd Skarbowy we Włodawie, Urząd Skarbowy w Łukowie i Urząd Skarbowy w Radzyniu Podlaskim. Wojewódzkie podsumowanie konkursu odbyło się w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Lublinie. Wzięli w nim udział naczelnicy zwycięskich urzędów skarbowych województwa lubelskiego. W uroczystości wzięli udział dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie Artur Krukowski, wojewoda lubelski Lech Sprawka, marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski, kanclerz lubelskiej loży BCC, wiceprezes BCC Mirosława Gałan oraz naczelnicy zwycięskich urzędów skarbowych.
– Konkurs na Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy jest dla nas cenną inicjatywą. Przedsiębiorcy oceniają urzędy w anonimowych ankietach, a dzięki temu otrzymujemy realną ocenę naszego działania z pierwszej ręki. Te oceny są dla nas impulsem do dalszych zmian i zachętą wypracowywania nowych rozwiązań – mówi Artur Krukowski, dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie.
Ta edycja konkursu po raz pierwszy została przeprowadzona na podstawie elektronicznych ankiet, których wpłynęło ponad 8 tys. w całej Polsce. Dzięki ankietom można było dowiedzieć się m.in. jak przedsiębiorcy oceniają kontakt elektroniczny i telefoniczny z urzędami skarbowymi w dobie pandemii. Przedsiębiorcy biorący udział w ankiecie, bardzo wysoko ocenili kompetencje i uprzejmość pracowników: 91 procent badanych oceniło, że obsługujący ich urzędnicy byli kompetentni, 93 procent oceniło, że urzędnicy byli uprzejmi podczas spotkań. (k)