Kreatywność w czasie zarazy

Czteroosobowy zespół Eko-Art, złożony z uczniów ZS nr 1 im. Władysława Grabskiego w Lublinie, w ramach działań na platformie „Zwolnieni z teorii”, pokazuje swoim młodszym kolegom z podstawówek, czym jest ekologia w praktyce. Młodzież z powodu epidemii koronawirusa musiała przenieść swoje działania do Internetu.

– Nasz projekt ma na celu ratować naszą planetę! Ze względu na ogromne problem zanieczyszczenia jej odpadami, dzięki prelekcjom w szkołach uświadamialiśmy młodemu pokoleniu, jakie działania można podejmować na co dzień, aby zapobiegać degradacji środowiska, jak ekologicznie żyć, prawidłowo segregować śmieci oraz jak tworzyć artystyczne dzieła z odpadów codziennego użytku. Do tej pory odwiedziliśmy Szkołę Podstawową nr 15 im. Jana Pawła II oraz Szkołę Podstawową nr 29 im. Adama Mickiewicza. Naszych lekcji wysłuchało 13 klas, ale ze względu na epidemię bezpośrednie spotkania w szkołach musieliśmy zawiesić – tłumaczy Adam Hunek, jeden z członków grupy.

Ale młodzi aktywiści nie poddali się. Swoje działania przenieśli do internetu, gdzie prowadzą m.in. warsztaty online zachęcające do samodzielnego tworzenia ekologicznych dzieł z codziennych odpadów. Najciekawsze pomysły grupa zamieszcza na profilach projektu Eko-Art na Facebooku i Instagramie. MK

„Zwolnieni z Teorii” to platforma internetowa dla studentów i licealistów do tworzenia własnych projektów społecznych. Każdy, kto zrealizuje swój projekt, zostaje finalistą i otrzymuje międzynarodowy certyfikat z zarządzania. Najlepsze programy w Polsce otrzymują „Złote Wilki”.