Łatwiej odlecieć

Inwestycja zakłada przebudowę istniejącego i budowę nowego, wschodniego skrzydła hali odlotów. W przyszłości ma zostać dobudowane również skrzydło zachodnie

Cztery firmy zgłosiły się do ogłoszonego przez Port Lotniczy Lublin przetargu na przebudowę terminalu. Jeszcze nie wiadomo, z którą z nich i kiedy lotnisko podpisze umowę, ale już teraz, by usprawnić obsługę, w hali odlotów zorganizowano dodatkowe stanowiska odprawy.


Wiosną ub. r. Port Lotniczy Lublin ogłosił przetarg na rozbudowę budynku terminala pasażerskiego. W wymaganym terminie wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją firma Budimex z Warszawy, oferując cenę blisko 12,6 mln zł brutto. Kwota ta przewyższała sumę, którą lotnisko zamierzało przeznaczyć na rozbudowę o blisko 4 mln zł. Spółka stanęła przed decyzją, czy dołożyć do brakującej kwoty i podpisać umowę z Budimexem, czy unieważnić przetarg i ogłosić kolejny. Ostatecznie zdecydowano się na tę drugą opcję, tyle, że w nowej formule: najpierw negocjacje z potencjalnymi wykonawcami, a dopiero później przetarg.
– Po zakończonym etapie rozmów z firmami, odpowiedzi na pytania i uzupełniania danych, Port Lotniczy Lublin skierował zapytanie ofertowe do wykonawców. Wpłynęły 4 oferty, które przeanalizowała komisja przetargowa spółki. Oferty zostały przedstawione zarządowi PLL celem podjęcia decyzji o wyborze – informuje Piotr Jankowski, rzecznik PLL.
Szczegółów tych ofert PLL na razie nie zdradza. Informuje jedynie, że przebudowa – kiedy już zostanie podpisana umowa z wykonawcą – zajmie prawdopodobnie około ośmiu miesięcy.
W ciągu 2017 r. świdnickie lotnisko obsłużyło ponad 430 tys. pasażerów i wykonało prawie 5 tys. operacji lotniczych. Rok 2018 również zaczął się dobrze. W styczniu udało się obsłużyć więcej pasażerów niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i to aż o 46,70 proc.
Z uwagi na duży ruch pasażerski i chcąc usprawnić obsługę odlatujących pasażerów lotnisko podjęto działania doraźne. Przeorganizowano halę odlotów i utworzono dwa kolejne miejsca odprawy paszportowej.
– Przed wyjściem na płytę postoju samolotów ustawiona została lotniskowa wiata do preboardingu pasażerów strefy Non Schengen, oczekujących na wejście do samolotu. Ma ona wymiary 6 m x 20 m – dodaje rzecznik PLL. (w)