Lawina pytań opóźnia otwarcie ofert

Tak ma wyglądać przyszły dworzec metropolitarny. Tylko wciąż nie wiadomo, kiedy ruszy jego budowa

O kolejny miesiąc został wydłużony termin składania ofert w przetargu na budowę dworca metropolitalnego w Lublinie. Nowa data to 29 czerwca.

Pierwotnie urzędnicy zakładali, że firmy zainteresowane budową metropolitalnego dworca autobusowego w Lublinie, będą mogły się zgłaszać do 24 marca. Termin składania ofert został jednak wydłużony do 28 kwietnia, a następnie do 29 maja. Niedawno Zarząd Dróg i Mostów wydłużył ten termin o kolejny miesiąc, tym razem do 29 czerwca. – Termin otwarcia ofert został przedłużony, ponieważ jest to potrzebny czas na udzielenie kompletnych odpowiedzi firmom zainteresowanym realizacją prac. Łącznie otrzymaliśmy blisko 400 zapytań – tłumaczyła kilka tygodni temu Joanna Stryczewska z biura prasowego ratusza. Zapewniła również, że nie ma to wpływu na planowany termin zakończenia prac, czyli wakacje 2022 roku.

Nowy dworzec autobusowy ma zostać zbudowany w rejonie dworca kolejowego Lublin Główny między ulicami Młyńską, Gazową oraz Dworcową. W przyszłości ma przejąć rolę, jaką obecnie pełni dworzec przy alei Tysiąclecia. Oprócz budowy dworca metropolitalnego w planie jest szereg inwestycji drogowych.

Chodzi m.in. o przebudowę ulicy 1 Maja od skrzyżowania z ul. Dworcową i Pocztową do placu Bychawskiego, rozbudowę ulic Krochmalnej, Stadionowej, Młyńskiej i Dworcowej czy przebudowę placu Bychawskiego. Całkowita wartość inwestycji ma wynieść około 300 milionów złotych.

Dworzec metropolitalny ma „w jednej części miasta skupić komunikację kolejową i autobusową”. – Według projektu cały plac Dworcowy zamieni się w deptak, a w ramach inwestycji powstanie nowoczesny budynek dworca wraz z peronami i nowym układem drogowym. W ramach budowy ZCK zostaną przebudowane istniejące oraz wybudowane nowe ulice w centrum – czytamy na stronie internetowej www.lublin.eu.

Grzegorz Rekiel