Nowe modele Hondy – CRF1100L Africa Twin i Africa Twin Adventure Sports trafią do Europy jeszcze w tym roku. Motocykle stały się lżejsze, mocniejsze i pełne najnowocześniejszych systemów. Zostały też gruntownie przekonstruowane, by zapewnić kierowcom optymalny sprzęt do przeżywania prawdziwej przygody, czy to na szlaku prowadzącym przez bezdroża, czy w czasie maratonu przez cały kontynent.
Nowa Africa Twin, która pojawi się w Europie jeszcze w 2019 roku będzie napędzana nowym rzędowym dwucylindrowym silnikiem o pojemności 1084 cm3 (zamiast 998 cm3) zgodnym z normą Euro5. Kompleksowe zmiany dokonane w silniku, w tym zmieniony skok zaworów, aluminiowe tuleje cylindrów i nowy zawór kontrolny w wydechu, zapewniają jeszcze lepsze osiągi, spełniając jednocześnie surowe nowe wymogi normy Euro5 na rok 2020.
Maksymalna moc silnika wzrasta o 7% do 75 kW przy 7500 obr/min, maksymalny moment obrotowy rośnie o 6% do 105 Nm przy 6250 obr/min, a w całym zakresie prędkości obrotowych silnik zachowuje jedwabiście gładką charakterystykę mocy i momentu obrotowego oraz charakterystyczne pulsacyjne brzmienie. Jednostkę napędową umieszczono w nowej ramie, zakończonej aluminiową ramą pomocniczą, która obecnie jest przykręcana, a nie spawana do ramy głównej.
Całkowicie nowy, lżejszy aluminiowy wahacz oparty jest na projekcie wahacza stosowanego w wyczynowym modelu CRF450R, co zapewnia jeszcze lepszą przyczepność tylnego koła i precyzyjniejsze wyczucie kontaktu koła z nawierzchnią.
Kompleksowy pakiet systemów elektronicznych obejmuje między innymi system elektronicznej przepustnicy i system kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC), a także nowe systemy, jak tempomat, ABS z funkcją pokonywania zakrętów, system kontroli unoszenia przedniego koła (Wheelie Control), system kontroli unoszenia tylnego koła oraz sygnalizację hamowania awaryjnego.
Dostępnych jest sześć trybów jazdy, cztery z nich mają fabrycznie ustawione poziomy mocy silnika, hamowania silnikiem i charakterystyki ABS dla różnych scenariuszy jazdy, jak turystyka, miasto, szuter i teren, natomiast dwa tryby użytkownika pozwalają kierowcy ustawić własne preferowane kombinacje tych parametrów.
CRF1100L Africa Twin jest standardowo wyposażony w 6,5-calowy dotykowy ekran TFT, pełniący role wielofunkcyjnego monitora informacyjnego. Szczegółowość informacji pokazywanych na łatwym w użyciu, eleganckim i zgrabnie wkomponowanym ekranie można dostosować do preferencji kierowcy. Informacje są wyświetlane w przejrzysty i zwięzły sposób, łatwo przyswajalne i czytelne o każdej porze dnia i nocy. Ekran dotykowy TFT jest również kompatybilny z Apple Carplay®, umożliwiając kierowcom uzyskiwanie wskazówek nawigacyjnych, wykonywanie połączeń, odbieranie wiadomości i słuchanie muzyki wprost z aplikacji na telefonie.
Nowy motocykl CRF1100L Africa Twin zauważalnie wyszczuplono, nadając mu rajdowe kształty z węższym zbiornikiem paliwa i węższym o 40 mm siedziskiem, regulowanym w zakresie od 850 mm do 870 mm i jeszcze wyraźniej wyostrzając prawdziwe możliwości terenowe. Nisko umieszczona szyba pozwala kierowcy swobodnie poruszać się do przodu i do tyłu, w pozycji siedzącej lub stojącej. Kompaktowe osłony dłoni i osłona podsilnikowa uzupełniają wyostrzony wygląd, jednocześnie przyczyniając się do ogólnej redukcji masy o 5 kg.