Liczne korzyści z wdrożenia Magento. Porównanie Magento Open Source i Adobe Commerce

Magento, jedna z najpopularniejszych platform eCommerce, przeszła istotne zmiany po przejęciu przez Adobe. Skupienie się na rozszerzeniu usług oraz dostarczeniu bardziej zintegrowanego doświadczenia zakupowego zaowocowało wprowadzeniem nowych funkcji i usprawnień. Obecnie dostępne są dwa rozwiązania: Magento Open Source oraz Adobe Commerce.

W tym artykule omówimy korzyści wynikające z wdrożenia Magento w każdej z tych wersji. Porównamy także ich kluczowe cechy, aby pomóc Ci wybrać rozwiązanie najlepiej odpowiadające potrzebom Twojego biznesu.

Dostępne wersje Magento — co się zmieniło?

Przejęcie Magento przez Adobe w 2018 roku było strategicznym ruchem, który przyniósł wiele korzyści zarówno użytkownikom, jak i samej platformie. Jej nowa odsłona to połączenie zaawansowanej technologii z potężnym ekosystemem Adobe, co otwiera przed właścicielami eCommerce całkiem nowe możliwości.

Między innymi w odpowiedzi na rosnącą popularność zakupów mobilnych, Adobe zainwestowało w rozwój Progressive Web Applications (PWA). Ponadto dzięki integracji ze sztuczną inteligencją Adobe Sensei, Magento zyskało możliwości zaawansowanej personalizacji i automatyzacji.

Magento Open Source czy Adobe Commerce?

Magento Open Source to bezpłatna wersja platformy, która jest idealna dla małych i średnich przedsiębiorstw. Oferuje solidne podstawy do budowy sklepu internetowego z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb. Wśród jej kluczowych cech można wymienić:

  • Elastyczność i skalowalność. W razie potrzeby współpracujący z Tobą software house może rozbudować platformę, aby rosła wraz z Twoim biznesem.
  • Społeczność i wsparcie. Liczna i aktywna społeczność użytkowników oraz deweloperów oferuje nieocenione wsparcie i bogatą bazę wiedzy.
  • Koszty. Nie ma opłat stałych, więc jest to świetny wybór dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z eCommerce.

Natomiast Adobe Commerce, wcześniej znane jako Magento Commerce, to płatna wersja platformy, oferująca zaawansowane funkcje i wsparcie na najwyższym poziomie. Jest to rozwiązanie dla średnich i dużych przedsiębiorstw, które potrzebują bardziej złożonych możliwości. Jakie są zalety wdrożenia Magento z płatną licencją?

  • Zaawansowane narzędzia marketingowe. Adobe Commerce integruje się z Adobe Experience Cloud, co pozwala na tworzenie płynnych interakcji dla użytkowników we wszystkich kanałach.
  • Wysoki poziom wsparcia. Klienci Adobe Commerce mogą liczyć na dedykowane wsparcie techniczne na najwyższym poziomie.
  • Bezpieczeństwo i wydajność. Dzięki funkcjom, takim jak np. ochrona CDN przed atakami DDOS oraz ciągłemu monitoringowi platforma spełnia potrzeby największych sklepów online.

Wybór między Magento Open Source a Adobe Commerce zależy więc od specyficznych potrzeb Twojego biznesu. Niezależnie od wdrażanej wersji, warto by przez cały proces przeprowadził Cię doświadczony software house. Takim miejscem jest firma Advox Studio, która od ponad dekady projektuje polskie i zagraniczne eCommerce, których podstawą jest Magento Open Source lub Adobe Commerce.

Artykuł sponsorowany

News will be here