Modern-Expo zmienia logo i wdraża nową strategię marketingową

Bogdan Łukasik (z lewej), przewodniczący Rady Nadzorczej i dyrektor generalny Modern-Eхро oraz Petro Pylypiuk, prezes Modern-Eхро mają powody do zadowolenia. W 2018 roku wzrost sprzedaży firmy wyniósł 26%. Zgodnie z planami w 2019 roku firma ma osiągnąć wzrost na poziomie 33%.

Modern-Expo Group, światowy producent i dostawca kompletnych rozwiązań detalicznych, rozpoczął proces rebrandingu. Jest to pierwsza tak duża zmiana w tożsamości firmy powstałej w 1993 roku w Lublinie i wyróżnionej w sobotę prestiżowym tytułem Ambasadora Województwa Lubelskiego. Wraz z ewolucją identyfikacji wizualnej Modern-Expo, którego zakłady produkcyjne znajdują się na Ukrainie i Białorusi wdraża nową strategię marketingową, opartą na haśle „We create Retail New”.


W ubiegłym roku firma Modern-Expo na nowo zdefiniowała swoją misję – „Pomagamy sprzedawcom detalicznym sprzedawać, a konsumentom kupować”. Dziś celem Modern-Expo jest bycie kluczowym agentem zmian w handlu detalicznym w Europie, a w najbliższych latach także na rynku globalnym. Transformacja tożsamości korporacyjnej ma swoje odzwierciedlenie również w istotnych zmianach strukturalnych i produktowych wewnątrz firmy.

– Decyzja o rebrandingu Modern-Expo nie należała do najprostszych. Pomimo, że firma zawsze była otwarta na rozwój i zmiany, w identyfikacji wizualnej zachowywała daleko idącą powściągliwość. Należy jednak przyznać, że zmiany, jakie dokonały się wewnątrz organizacji pod wpływem dynamicznego rozwoju, jakiego doświadczamy w ostatnich latach, nie odzwierciedlają się w naszej starej identyfikacji wizualnej. Nasz nowy styl jest namacalnym wyrazem przejścia na zupełnie inny poziom. Przede wszystkim dotyczy sposobu, w jaki chcemy być postrzegani przez naszych Klientów – wyjaśnia Bogdan Łukasik, przewodniczący Rady Nadzorczej i Dyrektor Generalny Modern-Eхро.

Działalność Modern-Expo opiera się na zintegrowanym podejściu do biznesu w wielu różnych aspektach, takich jak elastyczność w pracy, doskonałość operacyjna i budowanie relacji win-win. Za hasłem „We Create Retail New” stoi kluczowe założenie Modern-Expo – firma nie tylko wyposaża nowoczesne sklepy, ale także rozumie przyszłość handlu detalicznego, pomaga swoim klientom i partnerom zidentyfikować właściwy kierunek rozwoju, nowe zasady współpracy i sukces.

– Modern-Expo to tworzenie sklepu przyszłości i nowych trendów. Dlatego nowy wygląd, ton i stylistyka powinny odpowiadać potrzebom czasu. Rebranding to narzędzie do komunikacji z całym światem. Ta szczerość umocni naszą pozycję globalnej firmy, producenta i dostawcy kompletnych rozwiązań detalicznych. Jako firmy, która dąży do uzyskania 1 miejsca w swojej branży na świecie – tłumaczy Petro Pylypiuk, prezes Modern-Expo.

Za projekt nowej tożsamości korporacyjnej Modern-Expo, opartej na wizji, misji i pozycjonowaniu, odpowiada agencja kreatywna MADCATS. Głównym celem strategii jest rozszerzenie definicji przestrzeni handlowej, która dzięki wdrożeniu kompleksowych rozwiązań może nabrać nowego charakteru – odpowiednie wyposażenie i adaptacja wnętrz punktów handlowych uczyni ją bardziej żywą, interesującą i stylową.

– Modern-Expo zmienia swój styl – grafikę, design i logo. Ale zmiany zewnętrzne nie mają znaczenia bez głównej idei. Bez wewnętrznej gotowości na zmiany i chęci dzielenia się nią z partnerami, klientami i współpracownikami. Jesteśmy dynamiczną firmą. Szybkość zmian wciąż wzrasta. Między innymi dlatego, że świat stał się bardziej globalny. Podążając za zmianami oraz kreując kolejne również wewnętrznie się zmieniamy – dodaje Petro Pylypiuk.

Rebranding Modern-Expo zostanie wdrożony w kilku etapach. Nowe logo i oznakowanie na budynkach, samochodach, ładunkach, paczkach, odzieży roboczej i materiałach promocyjnych zostanie wprowadzone jeszcze w tym roku. Oficjalna prezentacja nowego stylu firmy odbędzie się podczas III edycji Modern Retail Forum, 28 marca w Kijowie oraz podczas Kongresu FMCG 28 maja w Warszawie.

O firmie

Modern-Expo Group jest międzynarodowym producentem i dostawcą kompleksowego wyposażenia dla branży retail między innymi regałów wysokiego składowania, boksów kasowych, POS, terminali paczkowych oraz wyposażenia chłodniczego. W produkcji wykorzystuje nowoczesne technologie, by dostarczać swoim klientom zaawansowane rozwiązania najwyższej jakości, zgodne z międzynarodowymi standardami.

Firma, która powstała w 1993 r. w Lublinie, a obecnie ma zakłady produkcyjne także w Łucku i Wierchnim Dieprowsku na Ukrainie oraz w Witebsku na Białorusi dostarcza wyposażenie handlowe do największych światowych detalistów m.in.: Groupe Auchan, Carrefour, Tesco, Żabka Polska, McDonald’s, Grupa Metro, X5 Retail Group, Magnit, Grupa Schwarz, CCC, Coca Cola, REWE Group, SPAR oraz Inditex Group. Firma jest liderem w swojej branży w Europie Środkowej i Wschodniej.

Oddziały firmy znajdują się w Londynie, Berlinie, Paryżu, Amsterdamie oraz Dubaju. Spółka zatrudnia prawie 3500 osób.

News will be here