Nie było co naprawiać?

Urząd Miasta Świdnik zrezygnował z usług platformy naprawmy.to.pl, bo jak twierdzą urzędnicy, mieszkańcy korzystali z niego bardzo rzadko. Tymczasem na facebookowym profilu Spotted Świdnik – Nowy informacji i próśb o interwencje w sprawach doskwierających świdniczanom nie brakuje

Świdniczanie zastanawiają się dlaczego Ratusz nie korzysta już z systemu naprawmyto.pl. – Gdyby nie Facebook, gdzie mieszkańcy często zgłaszają problemy, włodarze miasta nie mieliby o nich pojęcia – uważa jeden z Czytelników. Urząd tłumaczy, że zrezygnował z utrzymywania systemu z powodu małej liczby zgłoszeń i stosunkowo dużych kosztów utrzymania serwisu.

Przed kilkoma laty Urząd Miasta Świdnik za pośrednictwem serwisu naprawmyto.pl udostępnił mieszkańcom możliwość zgłaszania problemów dotyczących mienia komunalnego (np. ulic i chodników). Wystarczyło wejść na stronę internetową i na mapie miasta oznaczyć miejsce, w którym zauważyliśmy usterkę. Można było też dodać krótki opis i zdjęcie. Następnie taki alert trafiał do odpowiedniej komórki urzędu miasta lub – jeśli problem akurat nie dotyczył terenów miejskich – urzędnicy przekazywali go do powiatu, spółdzielni czy innych właściwych zarządców.

Jednak od jakiegoś czasu, na co zwracają uwagę nasi Czytelnicy, strona naprawmyto.pl/swidnik nie działa.

– Gdyby nie Facebook i znajdujące się na nim profile, m.in. Spotted Świdnik – Nowy, gdzie mieszkańcy często zgłaszają problemy czy to z dziurami w jezdni, złym stanem chodników, czy innymi problemami dotykającymi mieszkańców w życiu codziennym, włodarze miasta nie wiedzieliby o niczym, co się dzieje w mieście i zapewne gdyby nie posty na tych profilach, nic z tym by nie było robione. Jeden z radnych, chcąc najpewniej zwiększyć swoją popularność, zgłasza interpelację do miasta, by te problemy rozwiązywać. Jednak nie tak to powinno wyglądać. Czy żaden z radnych nie jeździ wieczorem po Świdniku i nie widzi, że latarnie notorycznie w wielu miejscach nie działają? Czy trzeba o tym pisać na Facebooku, by tematem ktoś się zainteresował? – pyta jeden z Czytelników.

Świdnicki Ratusz wyjaśnia, że rezygnacja z systemu naprawmyto.pl wynikała z małej ilości zgłoszeń i stosunkowo dużych kosztów utrzymania, ale jakie były to koszty np. w skali roku nie precyzuje. Jak czytamy na stronie operatora, miesięczny koszt dostępu do usługi wyliczany jest z osobna dla każdej z gmin, uwzględniając jej wielkość. Szacunkowa kwota wynosi ok. 1 grosz od mieszkańca gminy, choć dla mniejszych samorządów ten przelicznik jest nieco wyższy, dla większych nieco niższy.

Urzędnicy jednocześnie przypominają, że bieżące usterki lub problemy można zgłaszać do Urzędu Miasta Świdnik za pośrednictwem poczty e-mail urzad@e-swidnik.pl lub osobiście. Sprawy są przekazywane właściwym komórkom merytorycznym, które zlecają bieżące naprawy.

(w)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here