Nissan LEAF z 4×4

Nissan LEAF będzie miał napęd na cztery koła. Nowa technologia sterowania napędem poprawi charakterystykę układu kierowniczego i hamulców oraz bardzo korzystnie wpłynie na właściwości najpopularniejszego samochodu elektrycznego w Europie.

Na masowym rynku samochodów elektrycznych, którego pionierem przed dekadą był Nissan LEAF, coraz mocniej zaznacza się trend koncentracji na osiągach. Połączenie silnika elektrycznego i pakietu akumulatorów zapewnia przyspieszenie i moment obrotowy zarezerwowane kiedyś tylko dla supersamochodów lub pociągów wysokich prędkości. O ile znaczenie emocji wywołanych jazdą jest niezaprzeczalne, o tyle najnowsza technologia elektrycznego zespołu napędowego w bardziej zrównoważony sposób zaspokaja potrzeby klienta, dla którego ważna jest przecież nie tylko prędkość.

Nowa, rewolucyjna technologia sterowania napędem na wszystkie koła e-4ORCE zadowoli kierowców niezależnie od poziomu ich umiejętności. Układ zapewnia natychmiastowe przekazanie momentu obrotowego na wszystkie koła oraz dostarczenie odpowiedniej mocy w zrównoważony i przewidywalny sposób w każdej sytuacji. Litera „e” w nazwie systemu oznacza, że jest to technologia oparta w 100% na napędzie elektrycznym. „4ORCE” (ang: force) odnosi się do fizycznej mocy i energii pojazdu, natomiast „4” wskazuje na sterowanie napędem na wszystkie koła.

Technologia sterowania napędem na wszystkie koła e-4ORCE (nad którą prace właśnie dobiegają końca) oferuje równowagę między dynamicznymi osiągami a niespotykanym wcześniej poziomem kontroli. Wciśnięcie pedału przyspieszenia zapewnia solidną dawkę emocji bez uszczerbku dla komfortu kierowcy i pasażerów.

Zarządzając przekazaniem mocy oraz charakterystyką hamowania pod kątem maksymalnej płynności i stabilności jazdy, e‑4ORCE zwiększa poczucie pewności za kierownicą. Samochód precyzyjnie utrzymuje żądany tor jazdy na różnych nawierzchniach, a kierowca nie musi zmieniać swojego sposobu prowadzenia pojazdu.